Overheid brengt campagne ‘Check je huurpijs’ onder bij Grey Amsterdam

Met de campagne richt het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) zich op studenten.

Uitwonende studenten betalen mogelijk te veel huur voor hun studentenkamer, studio of appartement. Vaak zijn zij zich er niet van bewust dat er regels bestaan voor de totstandkoming van hun huurprijs – en dat hier tot 6 maanden na het tekenen van het contract eenvoudig iets aan gedaan kan worden.

De campagne die 6 oktober begint, heeft als doel om de studenten te informeren over hun huurrechten en ze ervan bewust te maken dat ze een te hoge huur bespreekbaar mogen maken. Ook worden er concrete handvatten aangereikt om in gesprek te gaan met de verhuurder.

Het ministerie van BZK brengt de campagne na een competitie onder bij Grey Amsterdam. 

Eerder dit jaar mocht Grey ook de campagne ‘Onbedoeld verlies Nederlanderschap’ van het Ministerie van Veiligheid en Justitie (VenJ) ontwikkelen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie