Pakjes- en poedersmerk Knorr wil consument aan de vegetarische maaltijd krijgen

‘We bereiken een grote groep consumenten, zodat we echt impact kunnen hebben.’

Het submerk Knorr Wereldgerechten (Unilever) wil consumenten stimuleren om wat vaker ‘een dagje zonder vlees’ te doen. Het merk dat er prat op gaat de meest bijzondere maaltijden eenvoudig maakt om thuis te bereiden, zet daarbij in laagdrempeligheid. Knorr: ‘Vanaf begin maart is daarom op elke variant Wereldgerechten én op de maaltijdmixen een recept te vinden voor “een dagje zonder vlees”. Dat Unilever zich hiermee van zijn duurzame kant wil laten zien, blijkt ook uit het feit dat op iedere verpakking is aangegeven welke duurzaam geteelde ingrediënten zijn gebruikt. Het merk wil daarmee voorzien in de toenemende behoefte aan eerlijke en duurzame voeding. Unilever: ‘Al deze stappen dragen bij aan een lagere “voetafdruk” bij producent én consument.’

Groeiend flexitariaat
Unilever zegt te verwachten dat het aantal flexitariërs de komende jaren verder zal toenemen. Het concern baseert zich daarbij op cijfers van Natuur & Milieu uit 2016, die laten zien dat inmiddels 67% van de Nederlanders af en toe een dagje geen vlees eet en dat 41% zijn of haar vleesconsumptie de afgelopen vijf jaar heeft gehalveerd. De beweegredenen variëren van milieu en dierenwelzijn tot gezondheid.

 

Tekst loopt door onder afbeelding (beeldcredits: Knorr)

Duurzame inspanningen
Knorr claimt dat bijna alle groenten, kruiden en specerijen van het merk op een duurzame manier zijn geteeld. Dit wordt vanaf nu duidelijk op de verpakking vermeld. Daarnaast kunnen consumenten via een QR-code op de achterkant consumenten meer te weten komen over het 'Sustainability Partnership' van Knorr.

Unilever en het stimuleren van plantaardig eten
Bij Unilever zijn meerdere initiatieven opgezet rond het stimuleren van plantaardig eten, om zo iedereen in staat te stellen hun voetafdruk te verkleinen. Onlangs zette Unilever - na het aangekondigde partnership met de Europese Vegetarische Unie - een volgende stap door zich aan te sluiten bij de Green Protein Alliance (GPA). Binnen de GPA werken partijen samen om de eiwittransitie – consumptie van minder dierlijke en meer plantaardige eiwitten – te versnellen. Het concrete doel is dat rond 2025 ons dagelijkse voedingspatroon ten minste 50% plantaardige eiwitten bevat, tegenover 35% op dit moment. Robbert de Vreede, Vice President Marketing Foods Unilever Benelux: ‘Niet alleen bij Knorr, maar ook bij Unox bieden we een vegetarisch alternatief. Eind vorig jaar lanceerden we de “Vegetarische Gehacktballetjes” in satésaus, in samenwerking met de Vegetarische Slager.’

 

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie