Premium

Peter Mulder (ex-SBS) begint Dutch Independents Network voor gespecialiseerde bureaus

Het netwerk moet een multidisciplinair team aan opdrachtgevers verbinden.

Mulder nam in oktober afscheid als commercieel directeur (CCO) bij SBS Broadcasting. Hij begint nu Dutch Independents Network, dat zich volgens hem het best laat omschrijven als ‘een multidisciplinair team van kleine tot middelgrote gespecialiseerde Nederlandse bureaus’. ‘We willen inspelen op de behoefte van ondernemers en marketeers naar coördinatie van samenwerkingen tussen de beste specialisten in het vak.’ 

Specialisten in plaats van vaste bureaus
Mulder ziet dat opdrachtgevers steeds meer behoefte hebben aan teams van specialisten in plaats van vaste bureaus waarmee ze werken. Vorig jaar bleek al uit een onderzoek van Freeforce en Nima dat marketeers ‘geen supermarkt, maar speciaalzaakjes’ willen.

Recent zei topman David Taylor van Procter & Gamble dat zijn concern op zoek is naar een andere manier van samenwerken met bureaus. Het concern wil naar meer 'open sourcing' van projectwerk.

Tien bureaus aangesloten
Bij Mulders Dutch Independents Network hebben zich inmiddels tien bureaus aangesloten en heeft een aantal opdrachtgevers ‘concrete interesse getoond’. Doel is om aan het eind van het jaar alle, voor marketeers en ondernemers, relevante disciplines vertegenwoordigd te hebben en de gekwalificeerde partners daarbij gevonden te hebben, van SEA/SEO tot projectmanagement, van creatie en PR tot media-buying en van web development tot data analytics. 

De officiële start van Dutch Independents is in april met een kick-off event.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie