Philips en 'a friend of mine’ grote winnaars Dutch Interactive Awards 2014

Beide wisten twee awards in de wacht te slepen. Philips werd ook uitgeroepen tot Company of the Year 2014.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Gisterenavond zijn tijdens de vijfde editie van de Dutch Interactive Awards de prijzen uitgereikt voor het beste interactieve werk van Nederland. Met dit jaar als grote winnaars ‘a friend of mine’ en opdrachtgever Philips. Beide wisten twee awards in de wacht te slepen en deze laatste werd tevens uitgeroepen tot ‘Company of the Year 2014”. Momkai werd met De Correspondent verkozen tot “Disruptor of the year”.

De ruim veertig genomineerden kregen tijdens de jurydag de mogelijkheid om hun case te presenteren aan de vakjury. Zij werden vervolgens beoordeeld op het gebied van strategie, design en resultaat. Presentatrice Dionne Stax mocht de trotse winnaars gisteren in een bomvol Krasnapolsky in Amsterdam een Dutch Interactive Award overhandigen.

In totaal zijn er twaalf awards uitgereikt op het gebied van communicatie, e-commerce en marketing. De winnende bureaus en projectteams zijn: Clockwork, Tam Tam, Fabrique [merken, design & interactie], Q42, a friend of mine (2x), Lukkien, RTL Nederland, iWink, Momkai, Mobile Strategy en TriMM. Philips werd verkozen tot “Company of the Year 2014”.

De jury over de winnende cases:

Best Service
Clockwork (Quli)
“Het is een van de meer vooruitstrevende, gebruiksvriendelijke concepten op het web die kwaliteit van levens kan verbeteren. De ‘I’ van Dutch Interactive Awards komt in deze case zonder twijfel naar voren. We zijn erg benieuwd naar de uitrol.”

Best eCommerce
Fabrique [merken, design & interactie] en Q42 (De Nederlandse Staatsloterij)
“Het is gelukt om nieuwe kanalen te benutten waarbij het vercommercialiseren en personaliseren binnen traditioneel segment een groot compliment verdient. Daarbij is bijzonder goed ingespeeld op de klantreis.”

Best Campaign
a friend of mine ()
“Het behaalde resultaat ten opzichte van het budget is een bijzondere prestatie te noemen. Leuk om te zien dat ook nieuwe kanalen als Instagram op de juiste manier zijn ingezet. Een mooie spinoff voor zowel het merk als de interne organisatie.”

Best Activation
RTL Nederland (GTST: Spring Levend tijdens zomerstop)
De winnende app maakt de zomer in een keer relevant en is heel belangrijk voor het bestaande publiek. De loyale kijker wordt optimaal bediend.”

Best Brand
Lukkien (Mobiele Strategie Efteling)
De jury complimenteert de manier waarop effectief is samengewerkt binnen verschillende partijen om tot het resultaat te komen. Het is een case met indrukwekkende resultaten en veel potentie, vooral op het gebied van beleving en functionaliteiten.
Eervolle vermelding voor Tam Tam (Nationale Opera & Ballet)

Best Tool
Tam Tam (Vaarwater App)
“Een briljante en creatieve app die crowdsourcing en nieuwe technologie (bakens, RFID) samenbrengt, maar tegelijkertijd een duidelijk doel dient. De jury ziet potentie voor landelijke uitrol.”

Best Disruptor
Momkai (De Correspondent)
“Een gedurfd en succesvol digital-only medium met innovatief businessmodel. De Correspondent is in staat geweest haar filosofie door te voeren tot de persoon die de helpdesk bemant. Een echte ontwrichter in de markt.”

Best B2B
TriMM (Victron Remote Management)
“Een ontwikkeling in het licht van Internet of Things. De jury is vooral positief over API, waarmee gegevens ook ter beschikking worden gesteld aan derden.”

Best Retention
Mobile Strategy (Hunkemöller Mobile)
“Loyalty zoals Loyalty bedoeld is’. Het platform is de afgelopen jaar verder doorontwikkeld, en daarmee zijn dan ook indrukwekkende resultaten bereikt.”

Best Social
a friend of mine ()
“Niet alleen in Nederland, maar ook over de landgrenzen een groot succes met indrukwekkend resultaat. Mooi om te zien hoe &;fans&; het werk doen en werkelijk een mediahype rondom het merk hebben gecreëerd.”

Best Corporate
iWink (Koninklijke Wagenborg)
“Een knappe prestatie, zeker binnen de bestaande sector. De jury noemt de website dan ook absoluut indrukwekkend.”

Company of the Year: Philips
“De Company of the Year maakt momenteel grote stappen binnen online. Dat zagen we vorig jaar toen de “Philips Hue” tot winnaar werd verkozen binnen de categorie ‘Disruptor’. Dit jaar wint Philips maar liefst twee awards in onafhankelijke categorieën. De jury prijst het bedrijf door de interne durf en internationale uitstraling en aspiratie. Philips weet uit te stijgen boven productniveau en kiest steeds vaker voor zinvolle innovatie en beleving. Het is een waardige Company of The Year 2014.”

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie