PIM Marketing Wetenschapsprijs 2009 naar Remco Prins

Remco Prins heeft de PIM Marketing Wetenschapsprijs 2009 gewonnen met zijn proefschrift ‘Modeling Consumer Adoption and usage of value added mobile service’.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Hij schreef zijn proefschrift aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. De jury, bestaande uit marketeers, wetenschappers en journalisten was unaniem en vond dat het proefschrift zowel op wetenschappelijk niveau als op toegevoegde waarde voor het marketingvak en praktische toepasbaarheid tot de top behoort.

De jury vindt dat adoptie van producten en diensten een belangrijk en tijdloos onderwerp is voor zowel retailers als fabrikanten. De samenstelling van assortimenten en productlijnen hebben namelijk een significante invloed op de winsten van retailers en fabrikanten. Het proefschrift geeft inzicht welke afwegingsprocessen consumenten maken in hun keuze van een product binnen een assortiment.

Inzichten die het proefschrift oplevert:
Hoe direct marketing communicatie adoptietijd kan verkorten
Invloed van massamarketing op loyale klanten
Invloed van culturele waarden op de adoptie van diensten
Praktische handvatten t.a.v. productintroducties

In totaal zijn er 17 proefschriften uit 2008 geselecteerd die marketinggeoriënteerd waren en waarbij onderzoek aan een Nederlandse universiteit heeft plaatsgevonden. Uit die longlist zijn 3 dissertaties genomineerd voor de marketing wetenschapsprijs. De andere genomineerden waren:

Joseph Arts (VU), proefschrift over adoptie en verspreiding van nieuwe producten
Jia Liu (UvT), proefschrift over onbewuste effecten bij merken

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie