Premium

Platform161 en Adoptiq zetten stap naar media-inkoop via één online platform

Printplatform Adoptiq en demand side platform Platform161 gaan samenwerken.

Klanten van Platform161 kunnen door de samenwerking behalve online advertising ook printadvertenties inkopen. Daarnaast moet het uitgevers van printmedia via Adoptiq toegang bieden tot een omvangrijke nieuwe groep van media-inkopers. 

Marvin Vacquier Droop, Director Technical Sales Platform161: &;Online wordt bijna alles programmatic ingekocht op basis van algoritmes. Dit zorgt voor een efficiëntere inkoop van media en kan met die algoritmes toewerken naar het behalen van een bepaald doel. Dit kan conversie zijn, maar ook uitlevering in een bepaalde categorie. De hele markt heeft voor online deze beweging ingezet en wij geloven dat alle media, dus ná print ook radio en televisie, via een demand side platform zal worden gedaan. Adverteerders willen hun mediabudget via één mediaplatform inzetten en krijgen daarmee een holistisch beeld van mediabudget, spend en resultaat in dat platform.&;

Timo Vrijenhoek, VP Product Management Adoptiq, vult aan: &;Technologie en automatisering zijn inmiddels de standaard hulpmiddelen bij online advertising. Door het handelsproces van print te digitaliseren maken wij het ook in deze industrie mogelijk van deze nieuwe technologieën te profiteren. De koppeling met Platform161 is daar een goed voorbeeld van.&;

Het is volgens Vrijenhoek voor het eerst dat de demand- en sell-side van online en offline media op deze manier bij elkaar worden gebracht. 

Adoptiq kreeg een innovatiekrediet van de overheid.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie