Positieve commercials worden beter herinnerd

Televisiekijkers kunnen op de lange termijn de positieve emotie en ervaringen van een commercial beter herinneren dan een feitelijke mededeling.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Comedy Central heeft onderzoek gedaan naar de relatie tussen humor en commercials. Humor verhoogt de emotionele betrokkenheid bij een programma, maar dit geldt ook voor de daaropvolgende commercials. Zo blijkt dat positieve emotie in commercials zorgt voor meer openheid in het ontvangen van de boodschap van de reclame.

Commercials bereiken hun doel beter als ze worden uitgezonden in een positieve en humorvolle omgeving. De positieve stemming van de kijker tijdens het kijken van een programma blijft aan tijdens het reclameblok.

Het lachen is gemeten door online gezichtscodering en het volgen van gezichtsexpressie door een webcam. De webcam registreerde tien keer per seconde. Het onderzoek ‘The power of laughter’ is in 12 landen uitgevoerd met 3500 deelnemers. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie