Reclame Code Commissie berispt bedrijf SAN-voorzitter

Verschillende keren waarschuwde de Reclame Code Commissie plantenpostorderbedrijf Bakker Hillegom. Nu vindt de instantie het genoeg en zoekt de publiciteit.

CEO van Bakker Hillegom is Paul Geraeds. Hij is ook voorzitter van de SAN.

In een mailing riep Bakker Hillegom op om met spoed deel te nemen aan een actie, waarbij de suggestie wordt gewekt dat de inzender een bankcheque van 10.000 euro en een ‘megapakket’ ontvangt. Ook zou de inzender die het formulier het snelste inzendt een gratis LG LED tv krijgen.  
Maar volgens de Reclame Code Commissie blijkt het ‘gratis megapakket’ in werkelijkheid een zakje vlinderbloemenzaad te zijn en slechts één deelnemer wint de bankcheque van 10.000 euro. Daarnaast blijkt de ‘snelste inzending’ die zou leiden tot het ontvangen van de gratis televisie anders te zijn. Uit de inzenders van de eerste dagen wordt één inzender getrokken die daarmee als winnaar van de televisie wordt aangewezen. 

De Reclame Code Commissie is van oordeel dat Bakker Hillegom in de reclame onjuiste en onduidelijke informatie geeft over de werkelijke inhoud van de actie. De RCC heeft Bakker Hillegom al verschillende keren naar aanleiding van soortgelijke mailings aanbevolen heeft om niet meer op een dergelijke misleidende wijze reclame te maken. Maar omdat de adverteerder er gewoon mee doorgaat, heeft de Commissie besloten de uitspraak onder de aandacht van een breed publiek te brengen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie