Reclame voor Passion Pill misleidend

De Reclame Code Commissie heeft geoordeeld dat een online reclame voor de Passion Pill misleidend is.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het gaat om een reclame op de site . In de uiting wordt onder meer gesteld dat de Passion Pill een lustopwekkend middel is.

De adverteerder heeft volgens de commissie niet aannemelijk gemaakt dat de Passion Pill dit effect heeft. Daarom bevat de uiting onjuiste informatie over één van de voornaamste kenmerken van het product, namelijk de voordelen. 'Omdat de gemiddelde consument door de uiting ertoe gebracht kan worden een besluit over een transactie te nemen dat hij anders niet had genomen, is de uiting misleidend en daardoor oneerlijk in de zin van artikel 7 NRC', zo meldt de Reclame Code Commissie.

De adverteerder is eerder aanbevolen om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken. Daaraan is geen gevolg gegeven. Daarom heeft de commissie besloten zijn uitspraak onder de aandacht van een breed publiek te brengen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie