‘Reclamebestedingen internationaal op niveau van voor de crisis’

De wereldwijde bestedingen zullen internationaal stijgen met 5,5 procent, voorspelt ZenithOptimedia in zijn kwartaalrapport.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De wereldwijde reclamebestedingen komen daarmee weer op het niveau van voor de mondiale financiële crisis. Het mediabureaunetwerk meldt in zijn zojuist verschenen kwartaalrapport dat dit jaar de bestedingen internationaal zullen stijgen met 5,5 procent naar 537 miljard dollar (bijna 390 miljard euro). Dat is 0,2 procent meer dan in het voorlaatste rapport dat in december uitkwam.

Televisie
‘Adverteerders hebben meer vertrouwen nu de wereldeconomie een stabiele groei vertoont’, zegt ZenithOptimedia-ceo Steve King. De groei wordt vooral gestuwd door de snel groeiende digitale media, vooral mobiel. ‘Maar’, zegt King ‘, tv heeft niets aan kracht verloren als het gaat om het bereiken van een groot publiek.’

Online
Online blijft het snelst groeiende medium, met een plus van 16,2 procent in 2013. De groei tot en met 2016 is volgens ZenithOptimedia gemiddeld 16,2 procent per jaar. Online display blijft daarbij met 21 procent groei, de snelste subcategorie van internet advertising.

King: ‘Door de snelle groei van social media bestedingen en programmatic buying worden de scheidslijnen tussen mediaplatforms kleiner. Traditionele mediabedrijven gaan steeds meer investeren in digitaal. Broadcasters komen met pakketten van zowel online video als tv-spots.’ ZenithOptimedia verwacht een groei van 23 procent per jaar voor online video tot aan 2016.

Mobile advertising
Mobile advertising neemt nu echt een vlucht en groeit zes keer meer dan ‘desktop internet’. Tussen nu en 2016 zal dat elk jaar met 50 procent groeien, aldus ZenithOptimedia.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie