Regiotitels Persgroep krijgen nieuw katern

De zeven kranten zijn met ingang van vandaag vernieuwd: dikker ​(​op werkdagen 56 tot ​64 pagina’s), met een nieuw derde katern en op zaterdag met een magazine​.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De (ex-Wegener) dagbladen bieden daardoor ​meer ruimte voor nieuws, sport, economie en ​hebben ​nieuwe pagina&;s over cultuur en entertainment. Een opgefriste vormgeving moet met name ​in het regionale katern ​ruimte bieden aan meer nieuws, ook voor korte, lokale berichten. 

Erik van Gruijthuijsen, directeur journalistiek van de Persgroep Nederland noemt de veranderingen &;nog maar het begin&;​. &;​Want de grootste veranderingen moeten nog komen. Die​ bestaan uit een nieuwe journalistieke aanpak die toegankelijkere, verrassendere, menselijkere en dynamischere kranten, apps en websites moet opleveren. Daarvoor schakelen we over op een andere, nieuwe manier van journalistiek nadenken, werken en organiseren, waarvan het befaamde in/uit-systeem van de Persgroep de kern vormt. Dat gaan we de komende maanden invoeren op alle redacties.&;

De lezers van Tubantia, de Stentor, de Gelderlander, PZC, BN DeStem, Brabants Dagblad en Eindhovens Dagblad ​krijgen een extra bijlage op dinsdag tot en met vrijdag​: het & katern​. ​Van Gruijthuijsen: &;Bericht het eerste katern over de wereld en de stand van het land, en het tweede over de regio, het nieuwe, derde katern gaat over wat lezers persoonlijk raakt. & heeft een optimistische toon ​en ​gaat over mensen en alledaagse dingen​.​​&; ​

Het nieuwe & katern verschijnt ​van dinsdag tot en met vrijdag ​onder de titels Hart & Ziel, Geld & Goed, Uit & Thuis en Binnen & Buiten ​en telt elke dag 12 pagina&;s​​. ​Achterin het katern liggen de tv-pagina’s met achterop de weerpagina. 

De zaterdagkrant moet &;veel nadrukkelijker het weekendgevoel uitstralen&;. Het derde katern is die dag een sportkatern, toegevoegd wordt het nieuwe & Magazine. Het is grotendeels gebaseerd op het reeds bestaande AD Magazine, dat ​zich kenmerkt door persoonlijke verhalen en reportages over trends in de samenleving, stijlverhalen op het gebied van mode en interieur en elke week een interview met een bekende Nederlander. 

​Er begint vandaag een grote marketingcampagne in de kranten, op radio, televisie en posters en via digitale kanalen rond de veranderingen. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie