RTL Nederland stelt chief consumer officer aan

Lucien Brouwer gaat deze nieuwe directiefunctie binnen het mediabedrijf vervullen.

Lucien Brouwer (46) begint op 8 januari 2018.

De chief consumer officer is verantwoordelijk voor alle digitale consumentenplatforms, zoals RTL XL, Videoland en NLziet. Bij de ontwikkeling van deze platforms gaat hij een product- en marketingstrategie ontwikkelen gericht op de consument. 

Momenteel is Brouwer director entertainment platforms van Liberty Global, het moederbedrijf van Ziggo. Hij was onder meer medeverantwoordelijk voor de groei van de Ziggo GO app. Hij werkte eerder ook bij KPN en UPC Nederland.

CEO Sven Sauvé van RTL Nederland zegt dat de ambitie is om de video-on-demanddiensten in de Nederlandse markt 'snel en groots' uit te bouwen. 'Lucien heeft ervaring met het snel bouwen van consumentgerichte merken in een digitale omgeving. Dat hebben we op het hoogste niveau binnen RTL hard nodig om onze ambitieuze doelen te realiseren. Bovendien is hij naast bruggenbouwer ook iemand die teams in deze nieuwe klantgerichte wereld optimaal kan samenstellen.'

Brouwer: 'RTL heeft als oer-Nederlandse speler een sterke verbinding met de samenleving en de beste lokale merken. Dat is een uitstekende uitgangspositie voor het transformeren van een mediapartij die de massa bedient naar een mediabedrijf dat een 1-op-1 relatie met de consument aangaat.'

Directie RTL
Brouwer komt in de directie - geleid door Sauvé - naast Chief Financial Officer Vivienne de Leeuw, Chief Technical Officer Giovanni Piccirilli, Chief Content Officer Matthias Scholten en Chief Commercial Officer Ton Rozestraten. Hiermee is de directie van RTL Nederland compleet.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie