'Samenwerking met nu.nl versterkt merk Achmea'

De samenwerking met Sanoma Digital (nu.nl) versterkt de positionering van het merk Achmea, zo concludeert MetrixLab in een onderzoek naar de merkeffecten van deze samenwerking.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Door een branded content gedreven samenwerking aan te gaan met Sanoma Digital wilde de verzekeraar zijn positionering versterken. 'De maatschappij ontzorgen door problemen bespreekbaar te maken en via haar labels met oplossingen te komen' is in het kort de merkpositie van Achmea. De samenwerking leverde het katern op. Dit bevat alle maatschappij gerelateerde nieuwsberichten van nu.nl en andere nieuwsbronnen, stellingen en video’s over topics als werk, gezin, zorg, veiligheid en de oude dag. Bezoekers kunnen direct reageren op prikkelende stellingen en de dialoog aangaan door de link met discussieplatform NUjij.nl. Ook op mobiel en iPad zijn het katern en bijbehorende stellingen te vinden. Tot slot is op schermen in zorginstellingen, bij sportverenigingen en tankstations gecommuniceerd over Achmea (Digital Outdoor).
De twee partijen lieten MextrixLab onderzoek doen naar de effecten van de samenwerking. Het onderzoeksbureau concludeert dat de digitale crossmediale inzet 'duidelijk een positief effect heeft' op de merkpositie van Achmea. De totale inzet van de middelen heeft een sterk effect op de primaire doelstellingen van Achmea, beter dan de onderdelen los van elkaar:
- De combinatie van twee of meer kanalen leidt (gemiddeld) tot een verbetering van 12 pct op de imagostatements van Achmea, de primaire doelstelling van de samenwerking.
- 64 pct van de respondenten vindt dat Achmea zich inzet voor verbetering van de kwaliteit van de zorg (tegen 49 pct in de controlegroep);
- 42 pct van de respondenten is aangezet tot denken over zijn verzekering (gerelateerd aan 24 pct in de unexposed groep).
De exposure aan meerdere media heeft ook effect op het gedrag van de respondenten: tot een stijging van 9 pct in overweging en 8 pct voorkeur van Achmea-labels. Exposure aan mobiel resulteert in 16 pct meer merk-en reclamebekendheid van Achmea.
Paul van der Heijden, adviseur Multimedia Achmea: 'Effectiviteit is bij media het sleutelwoord, meer dan alleen bereik. Dit geldt zeker voor innovatieve samenwerkingen. Iets wat ik eerder het nieuwe adverteren heb genoemd. Met ons onderzoek is niet alleen de effectiviteit van deze samenwerking, maar ook de kracht van de gekozen online benadering aangetoond. Meerdere confrontaties leidden - mits kwalitatief van inhoud - tot merkvoorkeur. Voor Achmea is dat een bevestiging dat wij hierin moeten blijven investeren.'

In totaal waren er 1200 respondenten, waarvan de helft is betrokken aan een of meer van de onderdelen van de digitale mix.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie