Samsung geeft toeschouwer 'shorttrack experience'

Door toevoeging van gamification elementen neemt het publiek ‘echt’ deel aan de wedstrijd.

Om het publiek de dynamiek en snelheid van het shorttrack schaatsen optimaal te laten beleven ontwikkelden Samsung (sponsor van de Nederlandse shorttracker  Sjinkie Knegt en Suzanne Schulting) en CapitolaVR een 360 VR experience.

droegen Sjinkie en Suzanne een 360 camera en de Samsung Gear Fit2 fitness smartwatch. De hiermee verzamelde data werden verwerkt in een 3D dashboard die als een geanimeerde laag over de 360 video wordt heen geprojecteerd. Op deze manier kan de consument  zien wat er in de schaatser omgaat en hoe deze de wedstrijd ervaart.

David Robustelli (head of digital bij CapitolaVR): 'We hebben geschoten met 2 professionele 360 camera’s en een 360 drone cam waardoor het echt lijkt alsof je de wedstrijd zelf aan het rijden bent. Dit gecombineerd met de data die we tracken maakt het tot een unieke beleving.'

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie