Samsung lanceert VR-campagne voor de Nederlandse markt

Cheil Amsterdam presenteert ‘The world is 360. Live 360’

In de nieuwste reclame van Samsung zie je hoe het is om helemaal op te gaan in een virtualreality-ervaring. Via zijn Samsung Gear beleeft de hoofdrolspeler spannende avonturen, tot zijn moeder belt.

Cheil Amsterdam maakte de campagne speciaal voor de Nederlandse markt. Mariska Kloezen, Business Director bij Cheil Amsterdam: ‘Het was de opdracht om een commercial te maken waar de beleving van af spat, zoals je dat ook met een VR-bril op ervaart. De commercial neemt je mee in de ultieme VR-trip.’

Metropole orkest

Om de ervaring nog intenser te maken, werd Hollywood-director Ciaran Foy (Great Guns) gevraagd de commercial te regisseren en speelde het meervoudig Grammy winnende Metropole Orkest de soundtrack in.

Het is een reclame voor het Samsung mobile eco system, dat bestaat uit de smartphone Samsung Galaxy S7 (edge), de Gear 360 camera en de Gear VR.

Masterclass 360 filmen

Behalve een commercial is er in januari een Masterclass 360 filmen. De masterclass wordt gegeven door de maker van de 2 minuten durende ‘Behind the Scenes’ film, die met de Samsung Gear 360 van de commercial is gemaakt.

Credits:

Bureau: Cheil Amsterdam

Strategie: Hans van Gils

Creatie: Peter Hamelinck, Thijs de Boer

Agency producer: Pirke Bergsma

Account: Janita Veenstra, Judith Langeslag, Mariska Kloezen

Production Company: Great Guns, director Ciaran Foy

Post: UPP Prague

Sound: Stainless Sound

Muziek: Joris Oonk, Pirke Bergsma / uitgevoerd door Metropole Orkest

Mediabureau:  Starcom

Verantwoordelijk bij Samsung: Roos Bulder, Marius Klijzing, Gerben van Walt Meijer, Willem Visser

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie