Premium

Sanoma snijdt in organisatie na verkoop SBS, 30 banen weg

Uitgever wil kosten aanpassen aan kleinere organisatie

Sanoma Nederland gaat snijden in zijn ondersteunende diensten. Er verdwijnen zo'n 30 banen, bevestigt Paul Smink, bestuurder bij FNV Media.

Sanoma zelf wil niet op het aantal ontslagen ingaan.'Er zijn ondersteunende afdelingen waar er banen zullen verdwijnen', zegt woordvoerster Kristel Thijssen. 'Maar om hoeveel het gaat, daar communiceren niet over, intern noch extern.'

Redactie en merken ontzien

Er ligt bij de ondernemingsraad van Sanoma inmiddels een adviesaanvraag voor de reorganisatie, die stafafdelingen als HR, ict, finance en sales en customer service zal raken. De merken en redacties blijven buiten schot, evenals marketing en communicatie.

De ingreep is een direct gevolg van de verkoop van SBS aan Talpa van John de Mol en van Kieskeurig aan Reshift. Thijssen: 'Wat we doen is de costbase in lijn brengen met de nieuwe organisatie die ontstaat na de closing, die we binnenkort verwachten.' Sanoma wil verder niet op de details van de reorganisatie ingaan.

Lees hier het Adformatie-interview met Peter de Mönnink over de toekomstplannen van Sanoma na de verkoop van SBS.

FOTO: ANP LEX VAN LIESHOUT

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie