Shell waardevolste merk van Nederland

TomTom snelst groeiende Nederlandse merk, aldus Brand Finance top50.

Shell staat op de eerste plek in de nieuwste Brand Finance Netherlands 50, een lijst van de 50 waardevolste merken van Nederland. Op plek twee en drie staan respectievelijk KPMG en Philips.

De hele lijst:

TomTom blijkt het snelst groeiende merk in de lijst.  Het zag er tot een jaar geleden nog slecht uit voor het merk, maar dankzij slimme investeringen in telematica en een samenwerking met Uber kon het merk succesvol uitbreiden. De diversificatie van de producten (een sporthorloge en actiecamera’s) en een doorlopend leveringscontract met Apple hebben bijgedragen aaneen turnaround.

Verzekeringsbedrijf Delta Lloyd valt echter scherp terug met de merkwaarde. De val kan worden toegeschreven aan het verlies in de eerste helft van 2015 als gevolg van rentedekking en waardedaling van obligaties. De reputatie van het merk werd verder beschadigd door onthullingen omtrent handel met voorkennis in 2012.

Heineken realiseerde een groei in merkwaarde van 14%, naar een waarde van €4 miljard. ’s Werelds derde brouwer op verkopen rapporteerde een winststijging en een stijgende omzet in opkomende markten zoals Latijns-Amerika, Afrika en Azië, die een teruglopende Europese markt compenseerden. Heineken’s doorlopende sportsponsoring blijft een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie. Zustermerk Amstel is ondertussen begonnen aan een driejarig sponsorcontract voor de Europa League. Ook Amstel liet een groei in merkwaarde van 14% zien.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie