Sinterklaas koopt cadeaus bij voorkeur in de winkel

Maar online shoppen voor de feestdagen is wel stilletjes bezig met een opmars.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De feestdagen komen er weer aan dat betekent uiteraard ook weer op jacht naar het perfecte cadeau. Uit onderzoek van MasterCard naar winkelgedrag tijdens de feestdagen blijkt dat mensen gemiddeld bijna vijf uur bezig zijn met het uitzoeken, bedenken en kopen van cadeautjes voor Sinterklaas en Kerst. Mensen verwachten dit jaar gemiddeld €200 uit te geven aan Sinterklaas- en Kerstcadeaus. Ook beginnen mensen verrassend vroeg met winkelen: bijna één derde (32,2%) begint meer dan drie weken van tevoren met het kopen van cadeaus. Vooral het opdoen van inspiratie lijkt veel tijd te kosten.

Om mensen hierbij te helpen, lanceert MasterCard , een online magazine waar vier lifestyle kenners -  Erwin van der Zande, uitgever van techplatform Bright, Fred van Leer, één van Nederlands bekendste stylisten en stijlkenners, Hilmar Mulder, hoofdredacteur van Elle en Anne de Buck, auteur van weblog Your Little Black Book! -  cadeautips geven. De komende maand zullen deze cadeaukenners op hun blogs en social mediakanalen tips geven en de verhalen vertellen achter de populairste cadeaus van 2014. 

Uit het onderzoek van MasterCard blijkt dat 21% van de respondenten uitsluitend cadeautjes in de winkel koopt en nog eens 44% de meeste cadeaus in de winkel koopt. Slechts 6,5% zegt voornamelijk of alleen cadeaus online te kopen. Online shoppen neemt wel toe. Thuiswinkel.org verwacht dat het aantal online aankopen voor Sinterklaas dit jaar 20% hoger zal liggen dan vorig jaar. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie