Bureaus & Accounts

The Stone Twins verzorgt branding A’DAM Toren

Redactie | 30 augustus 2015, 19:45

Het Amsterdamse bureau is verantwoordelijk voor de totale creatieve visie.

De transformatie van de voormalige Shell-toren in Amsterdam naar begon in juni vorig jaar. De toren krijgt muziek, feest en creativiteit als overkoepelende thema&;s. Er komen een club in de top en kelder, kantoren voor creatieve bedrijven en voorzieningen voor de muziekbranche.

A’DAM is, behalve de afkorting van Amsterdam, een acronym voor ‘Amsterdam, Dance and Music’, zo bedachten de ontwikkelaars, Lingotto, Sander Groet (mede-eigenaar Club AIR), ID&T en MassiveMusic. In de kroon bovenop de toren komen een nachtclub en een draaiend restaurant.

A&;DAM geldt als een voorbeeldproject voor &;het nieuwe ontwikkelen&; en voor de herbestemming van leegstaande kantoorruimte. De vier ontwikkelingspartners zullen als huurders en toekomstige eigenaren van het gebouw over een lange periode betrokken blijven bij A&;DAM. Bij de ontwikkeling staan duurzaamheid en respect voor het verleden centraal: bij het ontwerp hebben de architecten van Claus & Kaan en OeverZaaijer Architecten het oorspronkelijke ontwerp van Arthur Staal als uitgangspunt genomen.

Credits

Partners/Developers: Duncan Stutterheim (ID&T), Hans Brouwer (MassiveMusic), Sander Groet (AIR) & Lingotto

Creative Direction and Branding: The Stone Twins

Architect: Claus en van Wageningen

Co-architect: OeverZaaijer 

Interior Design: TANK, NEXT Architects, ICRAVE 

Experience Design: NorthernLight

Light Design: Rapenburg Plaza

Images: CIIID

Music: Everyone from ABBA to ZZ Top

 

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items A'DAM The Stone Twins toren

Meer in channel Bureaus & Accounts

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs