Supermarkten vechten om centen

Supermarkten voeren hun strijd om de gunst van de consument op centen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Daarbij lijken de verschillen tussen C1000, Albert Heijn en Super de Boer steeds kleiner te worden, blijkt uit een test van het AD. Voor een boodschappenpakket van 85 artikelen betaalde het dagblad bij C1000 106,88 euro, bij Albert Heijn 107,16 en bij Super de Boer 110,74. De goedkoopste van de onderzochte supermarkten was Jumbo met 104,08 euro.

Vergeleken met november 2007 is de prijs van hetzelfde pakket boodschappen bij Albert Heijn ruim 4 procent duurder geworden. Met een stijging van 0,8 procent bleven de prijzen bij Super de Boer op vrijwel hetzelfde niveau. C1000 werd 3,7 pct duurder.

Het AD hield de prijsvergelijking voor de vijfde keer. Doordat de uitslagen zo dicht bij elkaar liggen is het tijdstip van de prijspeiling mede bepalend voor het eindresultaat. Een ’ grote’ aanbieding kan zorgen dat AH, C1000 of SdB van plaats wisselen. Jumbo onderscheidt zich door een beleid van 'altijd lage prijzen' en geen aanbiedingen.

Volgens de krant is het opvallend dat de prijzen van melk en kaas fors zijn gedaald. Producten als rijst, persinaasappelen en zonnebloemolie zijn juist sterk gestegen. Ook de prijs van bijvoorbeeld een six-pack Heineken ging 10 pct omhoog.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie