Premium

Telegraaf VNDG bereikt bijna 1 miljoen personen in juni

Dat blijkt uit de bereikscijfers van GfK DAM.

Het 24/7 online videoplatform Telegraaf VNDG begon in mei
 
Volgens GfK DAM was het bereik in juni 2017 941.000 personen (6,6 procent van alle Nederlanders van 13 jaar en ouder). De meeste mensen komen met het merk in contact via de sectie VNDG op Telegraaf.nl. Verder worden via telegraafvandaag.nl en de bijhorende app VNDG respectievelijk 104.000 en 119.000 mensen bereikt.
 


VNDG en video sectie TV
Naast het nieuwe VNDG-merk heeft Telegraaf al langere tijd een eigen short form video sectie TV. Samen met VNDG bereikte het TMG-platform hiermee in juni 1,2 miljoen personen. Zo vormt Telegraaf volgens GfK serieuze concurrentie voor RTL XL, dat in juni door 1,5 miljoen personen werd bezocht. Er is hierin wel een verschil in afspeelduur die bij RTL XL als long form video aanbieder ook hoger ligt dan bij Telegraaf VNDG.

Beide platforms bedienen een andere doelgroep; het profiel van Telegraaf VNDG is selectiever voor de doelgroep mannen 25-54 jaar, terwijl RTL XL dit is voor vrouwen 13-34 jaar.
 
Alle bereikscijfers van juni staan hier.

Bron: Online bereikcijfers GfK DAM

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie