Premium

Telegraaf, Volkskrant en NRC stijgen fors in digitale oplage

Dat blijkt uit de cijfers van NOM over het derde kwartaal 2015 tot en met het tweede kwartaal 2016, die dinsdag bekend zijn gemaakt.

Print
In vergelijking met Q3 2014 tot en met Q2 2015 dalen de printoplages van vrijwel alle landelijke dagbladen. Trouw en Het Financieele Dagblad wisten een lichte stijging te realiseren.

De Telegraaf van 441.230 naar 399.783
AD 342.815 naar 327.616
De Volkskrant van 222.045 naar 220.879
NRC Handelsblad van 149.647 naar 138.473
nrc.next van 30.925 naar 26.837
Trouw   89.200 naar 89.298
Het Parool 48.231 naar  45.342
Het Financieele Dagblad 46.259 naar 46.781
Reformatorisch Dagblad van 44.056 naar 43.161
Nederlands Dagblad van 22.110 naar 22.014

Digitale oplage
In digitaal - replica, totaal betaalde gerichte oplage - was er in 2015 Q3 t/m 2016 Q2 wederom forse groei voor De Telegraaf, de Volkskrant en NRC Handelsblad.

De Telegraaf 126.664 naar 146.110
de Volkskrant 65.783 naar 81.839
NRC Handelsblad 35.346 naar 54.776
nrc.next 12.984 naar 15.478
AD 30.531 naar 33.621
Het Financieele Dagblad 15.681 naar 24.099
Trouw   15.172 naar 19.453
Het Parool 6.988 naar 11.183
Nederlands Dagblad 4.285 naar 4.623
Reformatorisch Dagblad 4.736 naar 4.521

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie