Bureaus & Accounts

Tempo-Team op zoek naar nieuw reclamebureau

Maarten Hafkamp, redactie | 22 december 2015, 14:45

Tempo-Team was jarenlang klant bij TBWA\Neboko.

Tempo-Team nodigt geïnteresseerden uit voor een kennismaking. Bureaus mogen de kennismaking naar eigen smaak invullen. Dus van een standaard bureaupresentatie tot een creatieve invulling van het merk.

Reclamebureaus kunnen zich aanmelden voor donderdag 14 januari 2016 door een mail te sturen naar of , waarna een uitnodiging volgt tot kennismaking in de periode eind januari/begin februari.

Janine Bos, directeur marketing en communicatie van Randstad Nederland: &;Bij de keuze van een bureau is naast de klik uiteraard creativiteit en ervaring bepalend. Heeft het bureau een visie op onze markt en hoe denkt het impact te maken op onze doelgroepen?  We werken met ons team graag met een bureau dat uitdaagt en het mooie -en tikkeltje brutale- Tempo-Team verder brengt.&;

Joost Heeroma voegt toe: &;We vonden de merken Randstad en Tempo-Team binnen de groep te veel op elkaar gaan lijken, dat willen we nu uit elkaar halen. Daar past een verfrissende kijk bij. Dat betekent overigens niet dat TBWA\Neboko niet alsnog langs kan komen. Er komt dus een pitch, maar op een andere manier. Nu zien bureaus die na het pitchproces niet worden gekozen toch hun idee vaak in de uiteindelijke campagne terugkomen. Dat willen we niet, dus komen we nu niet met een uitgebreide opdracht. Bureaus en creatieven mogen langskomen voor een kennismaking.&;

Over de auteur

Maarten Hafkamp

Reacties op dit artikel (21)

Comment author avatar
Avatar

Simon Neefjes

(22 december 2015, 16:03)
http://www.tbwa.nl
Het is aardig dat we door deze nieuwe managers via de pers worden uitgenodigd langs te komen.
We gaan daar eens over nadenken.
Avatar

(22 december 2015, 16:09)
Touché
Avatar

Kiek Berger

(22 december 2015, 17:27)
Wat gaat dat weer respectloos en wat een kul argumentatie. Wel jammer, want het is één van de weinige campagnes die er (op een positieve manier) uitspringt.
Avatar

Henny Nieuwenhuis

(23 december 2015, 7:54)
http://www.etriple.nl
Het is ongelovelijk dat de ene zakelijke dienstverlener zo omgaat met een andere zakelijke dienstverlener. Ik dacht altijd dat randstad cs was van de lange termijn relaties. Kennen, ,dienen en vertrouwen ?
Avatar

erik@etfriends.nl

(23 december 2015, 9:48)
Dat wordt dan weer een eindeloze reeks "dansjes doen" met uiteindelijk een verkeerde keuze. Behoorlijk respectloos met name naar het bestaand bureau. Zou je niet verwachten.
Avatar

Peter C.H. van Leeuwen

(23 december 2015, 15:08)
Maar dat klinkt toch als: 'Meld je bij de leveranciersingang, kijk of je binnen wordt gelaten en doe naar eigen goeddunken een dansje. Wij laten dan weten of we je goed genoeg vinden.'

Ik ben erg benieuwd of van tevoren goed is nagedacht over de vraag hoeveel partijen mogelijk gaan reageren, hoe daarmee wordt omgegaan en op welke wijze wordt gecheckt of er een zodanige klik is dat beide partijen met elkaar de toekomst in willen.

Verder vraag ik me af waarom deze energie niet wordt gestopt in een goed gesprek met TBWA hoe TT en Randstad 'meer uit elkaar te trekken zijn'? Het bureau heeft immers vaak bewezen onderscheidend en effectief werk te maken. En dat niet alleen voor TT.
Avatar

Antoine Houtsma

(24 december 2015, 1:10)
http://www.joepublic.nl
Tempo Team nodigt de hele bureauwereld uit om gratis zich te komen uitsloven terwijl ze al een topbureau hebben. Maar gratis bestaat niet. Ik wil met alle liefde uitleggen aan de mensen van Tempo Team hoe dat precies werkt. ECHT gratis. Zonder verborgen agenda, bij Joe Public werken we namelijk al voor een ander uitzendbureau. Eentje die overigens gewoon bij een paar bureaus langs is gegaan voor een kennismaking en daarna besloot met ons in zee te gaan. De omgekeerde wereld dus. Of juist niet?
Avatar

poppevanpelt@selmore.com

(24 december 2015, 11:49)
Het waren 15 fantastische jaren. Met jaar in jaar uit prachtige campagnes.
Zeer ongepast dat je dan je bureau zo aan de kant zet.
Misschien zegt het ook iets over hoe Tempo Team met zijn uitzendkrachten omgaat, het is tenslotte allemaal maar tijdelijk werk.
Wij gaan bij Selmore dan ook demonstratief niet in op deze open uitnodiging om mee te pitchen. Uit solidariteit met TBWA. En omdat deze manier van omgaan met bureaus typerend is voor de huidige tendens van uitbuiting en uitholling van de branche.
Avatar

Koen van Niftrik

(24 december 2015, 12:05)
1. Dat kleine adverteerders uit onwetendheid zo met hun bureau omgaan is tot daar aan toe, maar Randstad...
2. De enige merkcampagne voor een uitzendbureau die ik me goed kan herinneren is die van TBWA voor TT (kun je maar beter zuinig op zijn).
3. Een merkportfoliostrategie met deze aanpak is bij voorbaat kansloos.
4. Ik vermoed dat Randstad zelf niet zoveel diensten gratis levert...
Avatar

philip kok

(24 december 2015, 12:36)
http://www.thevalley.nl
Avatar

erik@etfriends.nl

(24 december 2015, 15:24)
Garantie voor een shortlist zonder goede bureaus
Avatar

Anonymous

(24 december 2015, 15:56)
"Nu zien bureaus die na het pitchproces niet worden gekozen toch hun idee vaak in de uiteindelijke campagne terugkomen"

- Geen moeite meer doen om een pitch in elkaar te draaien - Gewoon op de koffie en onze marketing manager beoordeeld uw bedrijf, concept en campagne ala minute.
Avatar

Pat Bloom | va-mds.com

(24 december 2015, 15:57)
"Nu zien bureaus die na het pitchproces niet worden gekozen toch hun idee vaak in de uiteindelijke campagne terugkomen"

- Geen moeite meer doen om een pitch in elkaar te draaien - Gewoon op de koffie en onze marketing manager beoordeeld uw bedrijf, concept en campagne ala minute.
Avatar

henny nieuwenhuis

(24 december 2015, 16:35)
Poppe, een mooie gedachte en het is bijna kerst. Maar ik ben bang, dat er weinig bureau's zullen zijn met voldoende ballen om hetzelfde te doen. In plaats daarvan vechten ze hijgend en kwijlend om de tempo team kluif.
Avatar

Erik van Engelen

(24 december 2015, 22:08)
If you don't know to which port you are sailing, no wind is favorable. Foei Randstad. Gewoon eerst strategie bepalen en opnieuw beginnen. En zeggen dat dit een proces een foutje was......helaas is dat het niet.
Avatar

Zie Mon

(28 december 2015, 11:20)
Simon, zijn jullie nou wel of niet "via de pers" uitgenodigd om langs te komen? Tempo-Team spreekt dit tegen en om eerlijk te zijn neigt mijn intuitie te geloven dat ze wel degelijk direct naar jullie hebben gecommuniceerd om hun bureaukeuze te heroverwegen.
Avatar

Rob van Hilten

(28 december 2015, 14:36)
Het correcte e-mailadres is merel.gorter@randstadgroep.nl. Kunnen jullie dit aanpassen?
Avatar

Cedric Muchall

(28 december 2015, 21:20)
Wat een hoop gehuil.

Gerelateerde items Tempo-Team Tbwa\neboko

Meer in channel Bureaus & Accounts

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs