Thuisbakmerk Koopmans zet eerste stap in horeca met 'Crêpe Creaties'

De crêpe kan volgens Koopmans worden gezien als snack of lunchartikel en als alternatief voor broodjes en salades.

Koopmans, Nederland&;s bekendste bakproductenmerk ontdekt het out of home-kanaal. Het opent zijn eerste horecaconcept voor consumenten buitenshuis onder de naam Crêpe Creaties. Consumenten kunnen bij deze shop-in-shop terecht voor een gevulde crêpe in verschillende zoete en hartige varianten. Lunchroom La Boca heeft de primeur, in het Rotterdamse winkelcentrum Zuidplein opent de eerste locatie. De verdere uitrol van Koopmans Crêpe Creaties vindt plaats vanaf het 2de kwartaal 2017. Het merk roept ondernemers die interesse hebben in de franchiseformule op om zich te melden.

Alternatief voor salades
Crêpes zijn volgens Koopmans in Nederland helemaal ‘on trend’ in. Met Crêpe Creaties wil het merk de crêpe ook in ons land groot maken. De dunne pannenkoeken zijn verkrijgbaar met vijf verschillende vullingen en een seizoensvariant en kunnen ook naar eigen voorkeur worden samengesteld. Koopmans zegt de crêpe te zien als snack of lunchartikel. Koopmans: &;En het is een alternatief voor broodjes en salades.&;

[Tekst gaat verder onder afbeelding]



Relevante aanwezigheid
Koopmans Crêpe Creaties is een shop-in-shop franchise formule. ‘We brengen onze merkkracht, de ervaring van bestaande ondernemers en blurring tussen retail en out of home op een verrassende manier samen. Als merk willen wij op relevante momenten aanwezig zijn’, aldus Product Manager Sandra van Ruiten. Koopmans opent zelf geen winkels, maar kiest voor samenwerking met franchisenemers. ‘Bestaande horecaondernemers bieden we - naast onze expertise op het gebied van pannenkoeken - het vertrouwen dat consumenten hebben in het merk Koopmans.’
 
Rotterdams Zuidplein
Koopmans, door consumenten uitgeroepen tot Merk van het Jaar 2016, wil met de nieuwe formule ondernemerskwaliteiten van franchisenemers verbinden met haar merkbekendheid. Eigenaar Rogier Bourgonje van lunchroom La Boca in Rotterdam: ‘Consumenten zoeken merken waarmee zij zich kunnen identificeren. Koopmans ís zo’n merk. Ik ben graag innovatief bezig met mijn zaak en sta dan ook open om nieuwe concepten te testen. Voor ons biedt de meeneemverkoop bovendien mogelijkheden om extra omzet te genereren.’



Franse crêpe?
Koopmans zou Koopmans niet zijn als het de van origine Franse crêpe niet zou vernederlandsen. De Koopmans-crêpe wordt dan ook aangeboden met vullingen die aansprekend zijn voor de Nederlandse consument. Koopmans: &;Een Crêpe Creatie is een heerlijk dunne pannenkoek met een hartige of zoete vulling. De Crêpe Chocoholic met Nutella, brownie, After Eight en chocoladeparels is heerlijk voor de zoete trek. Bij de hartige trek past een Crêpe Club Sandwich met onder meer guacamole, kip, bacon, tomaat en sla. Je eigen Crêpe Creatie maken kan ook door te kiezen voor 1 spread en 4 toppings.&;

Een zoete variant kost € 4,95. Voor een hartige Crêpe Creatie of een eigen variatie betaalt de consument € 5,95. 

Cone
De verpakking van Crêpe Creatie moet ervoor zorgen dat het uit de hand te eten is. ‘De handige scheurrand van de cone-vormige verpakking stelt de consument in staat om onderweg van de crêpe te genieten. In samenwerking met specialist Bunzl is deze verpakking ontwikkeld om de crêpe op een vernieuwende manier te presenteren.’

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie