Creatie & Campagnes

Tommy Hilfiger brengt catwalk tot leven met augmented reality

Redactie | 5 oktober 2017, 17:33

Mediamonks bouwt AR-toepassing waarmee je gelijk de nieuwe 'looks' kunt bestellen.

De technologie is geïntegreerd in Tommy Hilfiger’s 3D-beeldherkenning Tommynow Snap app, die vlak voor Tommy Hilfiger’s ‘See Now, Buy Now’ najaarsshow werd gelanceerd.

Mediamonks zorgde samen met specialist 4DViews, dat de modellen op de catwalk werden vastgelegd in een 'volumetrische' opname. Hiertoe werden de modellen getransformeerd tot volmaakte 3D-figuren die in iedere AR-scene kunnen worden geplaatst.

Gebruikers van de app konden kleding dankzij deze technologie looks uit de nieuwe collectie selecteren en deze tot leven brengen door 3D-modellen hiermee te kleden. Ook konden ze favoriete outfits opslaan op een lijst  die is gelinkt aan tommy.com en deze vervolgens aanschaffen of delen via Facebook en Instagram. Zie de video hieronder.

'AR heeft de slag gemaakt van experimenteel naar essentieel,' zegt main monk Victor Knaap van MediaMonks. 'De AR-integratie in de Tommynow Snap app brengt de exclusieve ervaring van London Fashion Week naar mensen in hun woonkamer, die het weer met vrienden kunnen delen via sociale media. Een perfect voorbeeld van hoe AR het leven van de massa gaat verrijken.'

Voor de Tommy Hilfiger innovatie maakte Mediamonks gebruik van de ervaring die het opdeed met ‘Into The Wild’; ‘s-werelds grootste publieke AR-beleving die het in samenwerking met WWF, Google en Lenovo ontwikkelde voor het ArtScience Museum in Singapore.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs