Creatie & Campagnes

Uber laat de gevolgen van een auto-overschot in Aziatische steden zien

Redactie | 7 november 2017, 11:34

De tv-spot is gemaakt door een Zweeds bureau en opgenomen in Bangkok.

Taxi- en autodeelplatform Uber laat in een nieuwe commercial de effecten van verkeersdrukte in Aziatische steden zien. In de film zie je meer dan 200 figuranten die met kartonnen dozen uitbeelden hoe absurd het auto-overschot in Bangkok is.

Absurde situaties
De video is opgenomen in Bangkok en bedacht door het Zweedse bureau Forsman & Bodenfors. De muziek komt uit de Disney-film 'Jungle Book' (het nummer heet 'Bare Necessities', oftewel 'levensbehoeften'). Met de commercial hoopt Uber consumenten te overtuigen vaker een auto te delen of een taxi te bestellen.

'We gebruike kartonnen dozen om de verkeerssituatie te dramatiseren. We benadrukken grappige, absurde en soms irritante situaties die we dagelijks tegenkomen op de weg', zegt marketingdirecteur Esh Ponnadurai van Uber Azië.

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (2)

Comment author avatar
Avatar

Redactie

(7 november 2017, 16:31)
@Jacques: dat is Adam Berg

Gerelateerde items uber zweeds Azië

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs