Unilever start met 'Wat zit er in onze producten'

Unilever wil meer transparantie bieden rondom de ingrediënten in zijn producten voor huishoudelijke en persoonlijke verzorging.

Unilever start een nieuw online initiatief om consumenten informatie te bieden over de werking van ingrediënten in producten voor huishoudelijke en persoonlijke verzorging. Op het;Wat zit er in onze producten&; wordt meer gedetailleerde informatie aangeboden dan enkel de etiketteringsvereisten. Het initiatief wordt in Europa en de Verenigde Staten gelanceerd. 

Veilig
Consumenten die naar het platform surfden, komen daar volgens Unilever te weten wat de functie van ingrediënten is, antwoord op veel gestelde vragen en een toelichting op hoe Unilever veilige producten ontwikkelt.

Geurstof
Daarnaast start Unilever met het online vermelden van geurstof-ingrediënten in afzonderlijke producten tot op het niveau van 0,01% (100ppm) van de productsamenstelling. Daarbij wordt toegelicht wat het effect is van de geurstof in het product. Unilever verwacht eind 2018 alle ingrediënten en producten te hebben opgenomen uit haar wereldwijde portfolio.

Etiket
Ook belooft Unilever in de Verenigde Staten allergene geurstoffen te gaan vermelden op het etiket van producten voor persoonlijke verzorging. Voorts komt er een online zoekfunctie op de website om mensen met een allergie te helpen een geschikt product voor hen te vinden. In Europa is het al wettelijk verplicht om allergene geurstoffen op het etiket te vermelden.

Vertrouwen
Unilever Chief Research & Development Officer, David Blanchard, zegt in een toelichting ervan overtuigd te zijn dat het vergroten van transparantie over de ingrediënten in Unilever-producten bijdraagt aan het bouwen van vertrouwen in het concern en zijn merken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie