Vandebron wil suf imago duurzaamheid doorbreken met geitenwollen sokken

Duurzame energiemarktplaats zet geitenwollen sok op voetstuk in nieuwe campagne

Groene-energieleverancier Vandebron brengt een ode aan geitenwollen sokken. Dat doet het merk in een tv-reclame en een tijdelijk Geitenwollen Sokken Atelier.

Niet suf maar hip
In de campagne (bureaus: Copy Commando, Tosti Creative en Since ‘88) neemt het bedrijf vooroordelen over voorvechters van duurzaamheid op de hak. Die ‘geitenwollen-sokken-types’ zijn niet suf, maar juist hip.

Het pop-up atelier is van 14 tot 16 december geopend in Amsterdam. De ‘überhippe’ schoenontwerper Luc Aarts  - die schoenen ontwierp voor Maison the Faux, Trinhbeckx en Danial Aitouganov - geeft daar gratis ‘make-overs’ voor schoenen. Hij kan je schoeisel zo customizen dat de geitenwollensok optimaal tot zijn recht komt.

Symbool voor duurzaamheid
In de ruimte worden ook schoenen geëxposeerd die Aarts heeft ontworpen met de geitenwollensok als inspiratiebron. De campagne moet het imago geitenwollen sokken veranderen van symbool voor ‘suf’ naar het symbool voor duurzaamheid.

Mart Vonk, merkdirecteur bij Vandebron: ‘Je bezig houden met duurzaamheid is niet suf, maar iets om trots op te zijn. Toch heeft de geitenwollen sok nog een wat negatief imago. Het staat voor veel mensen voor een wereldvreemde en suffe denkwijze. Wij vinden dat het moet staan voor daadkracht, lef en visie. Een nieuw imago dus voor geitenwollen sokken en voor duurzaamheid. Beide moeten omarmd worden.’

Duurzame energiemarktplaats Vandebron wil dat duurzaamheid niet langer iets is voor een kleine groep voorlopers, maar iets wat iedereen omarmt. Missie van het bedrijf: de transitie naar duurzame energie versnellen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie