Creatie & Campagnes

Vernieuwd Lotto roept op om lot niet te laten liggen

Redactie | 6 november 2017, 11:50

De loterij komt met een aangescherpte positionering, nieuw uiterlijk en campagne.

Lotto is op alle fronten vernieuwd en presenteert dat vandaag in samenwerking met het nieuwe bureau Selmore

Het spel wordt eenvoudiger om te spelen en je kan het vaker winnen, zo claimt Lotto. In de campagne roept Lotto deelnemers daarom op hun lot niet te laten liggen.

Als je niet speelt, kun je ook niet winnen
Marketingmanager Michael Kastelijns: “We hebben grote plannen om Lotto te laten groeien. Daarvoor was het van belang om aan meerdere knoppen tegelijk te draaien. Dat hebben we in nauw overleg gedaan met de spelers van Lotto zelf. Vanuit daar ontstond een
aangescherpte positionering en sturend idee voor het merk.’

Strateeg Gijs de Bruijn van Selmore: ‘Het is een mooi voorbeeld hoe een Guiding Idea kan werken op alle lagen van het merk. Het begon eigenlijk met het inzicht dat Lotto het leukste spel onder de kansspelen is. Bij Lotto gaat het niet alleen om winnen, maar ook om de lol van het spelen. Vanuit het inzicht ‘als je niet speelt, kun je ook niet winnen’ kwamen we op de gedachte van ‘Laat je lot niet liggen’. Die was vrijwel direct de basis voor alles wat we doen. Deze regel gaat enerzijds over voluit leven en anderzijds over speel- en winplezier.’

Campagne
Radio, digital, social en retail spelen een cruciale rol met campagnes gericht op de wekelijkse Lotto-trekking van zaterdag. Maar ook de trekkingscommunicatie zelf is aangepakt, de loten zijn versimpeld en de site ziet er anders uit. 

Tv, print en outdoor zorgen voor het brede bereik bij zowel de bestaande als de nieuwe Lotto-spelers. De campagne start vandaag met een serie films die laat zien hoe gewone Lotto winnaars hun lot niet laten liggen. 

De eerste trekking van het nieuwe spel is komende zaterdag.

Creditlijst
Creatieve directie : Diederick Hillenius, Poppe van Pelt, Jakko Achterberg, Niels Westra
Concept : Diederick Hillenius, Poppe van Pelt, Jakko Achterberg, Niels Westra
Copywriter : Poppe van Pelt, Niels Westra
Artdirector : Diederick Hillenius, Jakko Achterberg, Louk Derks
RTV Producer : Hanneke Kampschreur, Kitty Slagter
Account : Anja Froeling, Tom Stoffels, Sanne Willems
Strategie : Gijs de Bruijn
Klant verantwoordelijk : Michael Kastelijns, Saskia Baartman
Productiemaatschappij : Hobby Film
Regisseur : Magnus Renfors
DOP : Eugenio Galli
Producer : Anna Bergstrom
Offline studio : MRTN
 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (9)

Comment author avatar
Avatar

Steve

(6 november 2017, 13:25)
Op de Lotto-website zijn vanochtend vier filmpjes geupload in het kader van deze nieuwe campagne. En uiteraard zijn de hoofdpersonen in alle vier filmpjes wit. What's new? Lotto en Selmore: van witte mensen, voor witte mensen. En tegen de honderdduizenden - misschien wel een paar miljoen Lotto-deelnemers die niet wit zijn - zeggen Lotto en Selmore eendrachtig: 'fxxxk you'.
Avatar

Gnaues

(6 november 2017, 21:41)
Trek ten strijde, Steve! Eerst alle commercials napluizen, en dan misschien eens kijken of alle websites wel divers genoeg zijn. Wellicht kun je nog een schep geld van nazi Soros krijgen. Ik zie jou al helemaal de nieuwe directeur van de stichting reclame & diversiteit worden.
Avatar

Steve

(7 november 2017, 0:40)
@Gnaues. Ik zal mijn strijd zeker voortzetten. Maar het zou wel prettig zijn als er in onze witte reclamewereld meer mensen het lef hebben om niet langer te accepteren dat we onze creatieve concepten alleen maar voor witte mensen ontwikkelen.
Avatar

Dennis Eijs

(7 november 2017, 0:42)
Waarom veranderen? Zeker kleinere prijsjes, om de meer welgestelden, die alles op de rit hebben en hun schaapjes op het droge, meer winkansjes te geven. Want in de bijstand heb je niets aan prijsjes boven de 5000 euro. Behalve veel ellende. De grote prijzen kunnen je juist redden. En steeds meer kleine prijsjes loterijen, de oude worden omgezet naar kleine prijsjes loterijen. Als het zo door gaat, gaat mijn geld naar 'the lotter' op het internet.
Avatar

Stanley in

(7 november 2017, 8:45)
Waardeloos/niet aan beginnen/
Avatar

Crazy Henky

(7 november 2017, 14:24)
@ Steve
Dagvullend programma zeker? Lekker kleurtjes tellen in de reclame. En jezelf hard op de borst kloppen en roepen dat je geen racist bent. Want jij deugt ontzettend... Maar ondertussen.... hypocriet....
Avatar

johannes janssen

(7 november 2017, 16:50)
maar waneer bevind ik dan mijn loot die ik steeds weer had voor vrij spel ik heb daar nooit iets over behoort ben maar een zieke persoon en hoop ook een keer op een prijs hoef niet veel maar zal het wel fijn vinden als ik netjes wat hoort
Avatar

Shirley

(8 november 2017, 0:24)
Nou....ik ben zwart en ga morgen toch maar gauw een lot kopen . Als je niet speelt kun je niet winnen. Wat is dat trouwens voor gezeur over kleur? *rijmt ook nog*

Gerelateerde items Lotto Selmore

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs