Premium

Vincent van den Boogert (ceo ING) uitgeroepen tot Marketeer of the Year 2018

‘Van den Boogert heeft een olifant laten dansen’, aldus de jury van Marketeer of the Year 2018.

Ceo en cco van ING Nederland Vincent van den Boogert is uitgeroepen tot Marketeer of the Year 2018. Daarmee versloeg hij Anouk Beeren (Bidfood) en Niko Koffeman (De Vegetarische Slager). Dat is donderdagavond bekend gemaakt op de Dutch Marketing Awards, de jaarlijkse awardshow van Adformatie, Nima en Pim.

Van cmo naar ceo
Eén van de juryleden zegt over Van den Boogert: ‘Hij heeft een olifant laten dansen.’ Van den Boogert is de leider van de digitale transformatie bij ING. Hij verruilde in 2017 zijn functie van marketingdirecteur voor die van ceo van ING Nederland. Hij is verantwoordelijk voor het opheffen van de afdeling marketing binnen ING waardoor individuele marketeers hun expertise inbrengen in squads, chapters en tribes.

In de eerste editie van de geheel vernieuwde Adformatie, die verschijnt op 6 april, leest u een uitgebreid interview met Vincent van den Boogert.

 

Marketingafdeling afgeschaft
Van den Boogert zegt zelf: ‘Marketing is in het bedrijf zo belangrijk dat we het als afdeling hebben afgeschaft. We hebben van marketing juist een bedrijfsbrede competentie van gemaakt. Voorheen hadden wij een marketingafdeling die verantwoordelijk was voor onze marketingmix. Daarnaast hadden we nog productmanagers en formulemanagers voor onze kanalen. Wij hebben de functie van marketeer juist verbreed tot Customer Journey Expert. Als ING geloven we dat customer experience dé onderscheidende factor wordt in de markt. En als experience leidend is, moet je net als de bigtechs anders organiseren wil je meer impact maken.’

Results
Het resultaat dat Van den Boogert met ING neerzette? De bank draaide in 2017 een recordjaar. ING Nederland wist de 4 miljoenste primaire klant te verwelkomen. Dit zijn klanten die actief hun betaalrekening gebruiken, hun inkomen hierop laten storten en minimaal één ander product gebruiken. Verder worden dagelijks 1700 klanten voor het gebruik van ING-app geactiveerd en werd een recordinstroom in nieuw belegd vermogen binnengehaald. Dit alles vanuit de purpose ‘Empowering people to stay a step ahead, in life and in business’.

 

Meer winnaars
Naast de titel van Marketeer of the Year werden donderdagavond nog vijf awards uitgereikt. De winnaars en runners-up hebben we hieronder voor u op een rijtje gezet.

Marketing Company of the Year

  1. Rituals
  2. De Hartstichting / Regiobank

Marketing Start-up of the Year

  1. Swapfiets
  2. Avocado Show
  3. Koupe

Scale-up of the Year

  1. Yoghurt Barn
  2. Girav
  3. SRPRS.ME

 

Internal Branding Company of the Year

  1. We Fashion
  2. YourSurprise
  3. Bynder

 

Marketing Talent of the Year

  1. Martine Boekestein
  2. Loes Meys
  3. Viola Rijnsdorp
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie