Viva maakt bloggers boos en zet mediabureau aan de kant

Pagina met leukste food en lifestyle bloggers blijkt ordinair advertentiefuik.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het klonk als een hele eer: geselecteerd zijn door Viva voor een &;exclusieve pagina waarin de leukste food en lifestyle bloggers worden uitgelicht&;. De bloggers kregen daarover een e-mail. Ze zouden met naam en website worden genoemd op de exclusieve pagina, mochten een tekstje aanleveren van 25 woorden, en er zou ook nog een foto van ze worden geplaatst.

Er was alleen één maar, en die wekte veel wrevel: of de bloggers dan wel even 295 euro wilden betalen voor deze promotie. 

Op Twitter onstond flinke commotie onder de bloggers die niet blij waren met de manier waarop ze door Viva werden benaderd en &;geselecteerd&;. 


Viva-hoofdredactrice Viviannen Bendermacher was er een paar uur later al bij onm de boel te sussen. Ze liet op Twitter weten dat de brief niet afkomstig was van Viva, maar was gestuurd door een bureau, waarmee het de samenwerking zou hebben gestaakt.Bloggers: bewuste bericht komt van een door Sanoma ingehuurd bureau. VIVA heeft nav deze 2e fout van hen de samenwerking per direct gestaakt.

 

Om welk bureau het gaat, schrijft ze er niet bij, maar het blijkt om  te gaan, een mediabureau voor lifestylemerken. SDBMedia is verrast over de commotie en zegt dat het om een misverstand gaat. Het bureau ontwikkelt commerciële pagina&;s en denkt dat er wellicht verwarring is ontstaan bij bloggers die dachten dat het om redactionele pagina&;s ging. SDBMedia zegt slechts vijftien bloggers te hebben gemaild en dus wel degelijk een selectie te hebben gemaakt. Over verdere samenwerking met Sanoma zegt SDBMedia nog in gesprek te zijn. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie