Creatie & Campagnes

'Volg je hart, voordat het te laat is'

Roderick Mirande, redactie | 21 februari 2014, 10:59

KOKORO Amsterdam lanceert The Heartvertising Project, een initiatief dat mensen aanspoort om hun hart te volgen.

KOKORO Amsterdam heeft samen met Bert Hagendoorn 12 artiesten uit binnen- en buitenland gevraagd om een interpretatie te geven van het motto &;Follow your heart&;. Het idee daarahcter is om mensen aan te sporen om hun hart te volgen, voordat het te laat is. Rik Heijmen, medeoprichter van KOKORO Amsterdam vertelt er meer over.

Waarom doen jullie dit?
&;Eind 2013 kwam , schrijfster en songwriter uit Australië, in het nieuws met een bijzondere top 5. De Australische zuster begeleidt mensen in hun laatste dagen en schreef de van mensen in hun laatste dagen op. Veruit de meeste mensen vertelden spijt te hebben dat ze hun dromen niet waargemaakt hebben. Het pijnlijke is dat mensen daar pas op dat laatste moment bij stilstaan. We wilden daar iets aan doen. Door gebruik te maken van de middelen die we het best beheersen: reclame. We willen mensen inspireren om nu - vandaag - stil te staan bij de vraag: "Volg ik mijn hart?".&;

Goed doen? Iets teruggeven aan de maatschappij?
&;Als reclamemakers brengen we mensen in beweging. Meestal doen we dit voor opdrachtgevers, maar in dit geval hebben we een ander doel willen dienen.&;

Hoe heeft het initiatief vorm gekregen?
&;Het grafische werk van de 12 artiesten hangt vanaf deze week in en rond Amsterdam in totaal 300 outdoor panels. Daarnaast worden er 100.000 Boomerangkaarten verspreid. Bovendien vindt er een expositie plaats in Amsterdam.&;

Hieronder een greep uit het werk dat vanaf deze week te zien is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Over de auteur

Roderick Mirande
Redacteur Merk & Strategie Lees meer over Roderick Mirande

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Heartvertising Kokoro Amsterdam

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs