Creatie & Campagnes

Volvo Thailand verlicht billboard met opgewekte stroom uit blikseminslag

Redactie | 5 december 2017, 15:01

Ook een manier om milieubewust te werk te gaan.

In een outdoorcampagne van Volvo wordt duidelijk dat het mogelijk is om stroom op te wekken zonder dat er sprake hoeft te zijn van enige uitstoot. Hiervoor heeft het automerk de handen ineen geslagen met het bureau GreynJ United.

De campagne draagt de naam #PurePower en is uitgerold via social media en digital. #PurePower moet elektrisch rijden met Volvo, zonder enige vorm van uitstoot, onder de aandacht brengen.

Volvo maakte gebruik van een speciaal billboard dat in staat was om bliksem op te vangen tijdens het Thaise stormseizoen. De blikseminslag werd omgezet in energie waarmee de lichten van de reclame-uiting werden aangezet. Camera’s legden dit allemaal vast.

Het campagneteam maakte gebruik van meteorologische data om erachter te komen wanneer een storm zou plaatsvinden. Op het moment wanneer de bliksem insloeg, werden de beelden meteen getoond op de Facebookpagina van Volvo.

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Volvo

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs