Wal-mart meest waardevolle retailmerk VS

Brand consultancy Interbrand heeft onderzoek gedaan naar de Top 50 retailmerken in de Verenigde Staten. Bovenaan staat Wal-mart.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wal-mart is het meest waardevolle merk in de Interbrand ‘Most Valuable U.S. Retail Brands 2008’ ranglijst, gevolgd door Best Buy op nummer twee en The Home Depot op plaats drie. Opvallend is volgens Interbrand dat er hoge posities zijn voor de niet-traditionele online retailers, zoals Dell Company op nummer zes, op nummer elf en op de veertiende positie.

Slechts zes van de 50 retailers uit de ranglijst beschikken niet over online kanalen. Amazon, dat 50 miljoen bezoekers per maand aantrekt, biedt gebruikersspecifieke services voor online aankooptransacties, die geheel op maat voor iedere bezoeker worden gemaakt. Specialisatie maakt het voor retailers mogelijk om een sterke emotionele band met consumenten op te bouwen en bevordert zo langdurige klantrelaties.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie