Creatie & Campagnes

Wefilm scoort over de grens met Arabische Audi-docu

Sander Beekman, redactie | 23 februari 2016, 13:36

'The Number 10’ werd binnen een week ruim 2 miljoen keer online bekeken.

De campagne werd ontwikkeld door reclamebureau uit Dubai en geproduceerd door regisseur Joeri Holsheimer. Tijdens de shoot werd hij bijgestaan door documentairemaker Jona Honer (beiden ).

De film maakt onderdeel uit van de serie , waarin fans worden gevraagd een bijzondere uitdaging voor te leggen aan Audi.

The Messi of Arabia

Binnen deze challenge vroeg een fan een nieuw voetbalveld aan te leggen in een klein dorpje in Oman, om talent uit de buurt de kans te geven zich verder te ontwikkelen. De mini-docu vertelt het verhaal van Ahmed, een jongen uit het dorp die leeft voor voetbal en idolaat is van FC Barcelona-speler Lionel Messi.

‘Het is mooi om te zien dat grote merken steeds vaker persoonlijke verhalen centraal stellen en als merk iets bij willen dragen’, stelt , executive producer bij Wefilm. ‘Dat past goed bij onze missie en geeft kansen voor onze regisseurs om ook internationaal hun kwaliteiten te tonen.’

De mini-documentaire is online en in de bioscoop te bekijken.

Challenges Arabia: The Number 10

Credits
Adverteerder: Audi Arabia
Bureau: Tonic
Productiemaatschapij: Wefilm & Filmmaster
Regisseur: Joeri Holsheimer en Jona Honer

Over de auteur

Sander Beekman
Stukjestikker en filmmaker voor team Adformatie, met een focus op creatie en (online) campagnes. Lees meer over Sander Beekman

Reacties op dit artikel (4)

Comment author avatar
Avatar

Mark Schoones

(23 februari 2016, 15:29)
Wat een prachtige beelden; complimentjes aan Bas en de guys and girls van WeFilm.
Avatar

Marcel Blijlevens

(24 februari 2016, 9:16)
Inderdaad prachtig. Dat zeg ik als filmliefhebber, maar ook vanuit mijn interesse in content marketing. Desalniettemin... ik zou graag meer informatie krijgen over de distributie van de film. Content gaat niet vanzelf 'vliegen'. En is twee miljoen views veel of weinig in een groot taalgebied?
Avatar

hans perukel

(25 februari 2016, 12:58)
Ik krijg toch een beetje een wrange smaak in mijn mond van dit soort kijk-ons-als-merk-eens-goed-doen-bij-zielige-jongetjes-uit-de-bergen filmpjes.
Avatar

Anonymous

(12 juli 2017, 15:41)
attendance issue and go every day to take lessons, but here lecture available for the trainees that can watch anytime every place without <a href="https://www.inic.ae/ /">best dubai</a>facing any difficulties

Gerelateerde items Wefilm Audi

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs