Marketing Technology

Wetenschappers lanceren reclamepaneel in de ruimte

Ellen Elsinghorst, redactie | 23 januari 2015, 10:09

Het reclamepaneel zal vijftien keer per dag rond de aarde cirkelen, en is bedoeld voor fondsenwerving.

SpaceBillboard, een ondersteuner van innovatief ruimtevaartonderzoek, lanceert binnenkort het eerste reclamepaneel ooit in de ruimte. Het project is een mijlpaal en toont het groeiende belang van CubeSats in ruimteonderzoek aan.

CubeSats

Onderzoekers van de KU Leuven Universiteit in België kwamen op het idee om een echt reclamepaneel in de ruimte te lanceren om fondsen te werven voor hun onderzoek naar een innovatief type satelliet, genaamd CubeSats.

Betrokken in ruimtevaartonderzoek

Een CubeSat is klein – ongeveer de grootte van een melkkarton – en erg licht, wat het goedkoper maakt om te bouwen en te lanceren; interessant voor universiteiten en start-ups om betrokken te raken in ruimtevaartonderzoek.

Het Europese ruimtevaartagentschap ESA en NASA in de VS hebben actieve CubeSat-programma’s die de ontwikkeling van opkomende technologieën ondersteunen en deze beschikbaar maken voor de industrie.

Merk in de ruimte

Tjorven Delabie, mede-oprichter van SpaceBillboard: ‘Het gaat om een out-of-this-world-project, dat bedrijven toelaat om hun merk de ruimte in te brengen. Het idee slaat aan, want ondertussen hebben verschillende bedrijven al hun boodschap op het billboard geplaatst.’

SpaceBillboard, een ondersteuner van innovatief ruimtevaartonderzoek, lanceert binnenkort het eerste reclamepaneel ooit in de ruimte. Het project is een mijlpaal en toont het groeiende belang van CubeSats in ruimteonderzoek aan.

CubeSats

Onderzoekers van de KU Leuven Universiteit in België kwamen op het idee om een echt reclamepaneel in de ruimte te lanceren om fondsen te werven voor hun onderzoek naar een innovatief type satelliet, genaamd CubeSats.

Betrokken in ruimtevaartonderzoek

Een CubeSat is klein – ongeveer de grootte van een melkkarton – en erg licht, wat het goedkoper maakt om te bouwen en te lanceren; interessant voor universiteiten en start-ups om betrokken te raken in ruimtevaartonderzoek.

Het Europese ruimtevaartagentschap ESA en NASA in de VS hebben actieve CubeSat-programma’s die de ontwikkeling van opkomende technologieën ondersteunen en deze beschikbaar maken voor de industrie.

Merk in de ruimte

Tjorven Delabie, mede-oprichter van SpaceBillboard: ‘Het gaat om een out-of-this-world-project, dat bedrijven toelaat om hun merk de ruimte in te brengen. Het idee slaat aan, want ondertussen hebben verschillende bedrijven al hun boodschap op het billboard geplaatst.’

Alcântara

De lancering van het reclamepaneel is voorzien voor begin 2016, van op de lanceerbasis van Alcântara in Brazilië. De boodschappen op het SpaceBillboard zullen de hoogste en snelste ooit zijn, vliegend aan 27.400 km/h op een hoogte van 500 km. Het reclamepaneel zal vijftien keer per dag rond de aarde cirkelen, waardoor de advertenties hun boodschap letterlijk rond de wereld brengen.

Continu getoond

Het paneel zal niet zichtbaar zijn vanuit de aarde, maar alle boodschappen zullen continu getoond worden op de website van , en zullen ook gebruikt worden in de campagnes van de adverteerders.

Liefdesverklaringen

Mensen inspireren is een belangrijk onderdeel van de missie van SpaceBillboard. Daarom is het ook mogelijk om zelf een persoonlijke boodschap op het paneel te plaatsen. Tot nu toe hebben al enkele mensen hun boodschap met de wereld gedeeld. De meeste boodschappen zijn liefdesverklaringen die letterlijk de wereld rond zullen gaan.

Over de auteur

Ellen Elsinghorst
eindredacteur Communicatie Lees meer over Ellen Elsinghorst

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Meer in channel Marketing Technology

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs