WNF stelt 'de mensheid' voor de keuze: geven we de aarde op of door?

Afgelopen weekend lanceerde ambassadeur André Kuipers de campagnevideo op zijn twitteraccount

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vanaf de ruimte zag Kuipers hoe kwetsbaar onze planeet is en stelt hij dat ‘de druk op de aarde nog nooit zo groot is geweest’.

Volgens hebben we genoeg oplossingen in huis om in grotere harmonie te leven met de natuur, maar zijn we ons te weinig bewust van de noodzaak.

De boodschap van de huidige campagne wijkt daarom iets van eerdere campagnes. Er is bewust gekozen om niet alleen de schoonheid, maar ook de onomkeerbare gevolgen van de mensheid in beeld te brengen. In de campagnevideo staan drie bedreigde diersoorten en hun urgente bedreigingen centraal: berggorilla’s en ontbossing, ijsberen en smeltend zee-ijs en tijgers en stroperij.

Een ander opvallend gegeven is dat WNF de campagnevideo zelf ontwikkelde. ‘We hebben namelijk zelf goede mensen in dienst, die beschikken over jarenlange ervaring met onze campagnes’, aldus Ellen Hendrix, campagneleider WNF. &;Daarbij komt dat wij niet beschikken over een budget om het hele jaar dure campagnes te draaien. Wij kiezen daarom voor één tot twee campagnes per jaar. En wat we zelf kunnen doen, doen we dan ook zelf, wat weer zorgt voor meer geld voor ons kerndoel: natuurbescherming.’ Het concept van de campagne werd ontwikkeld in samenwerking met &;goede doelen bureau&; .

De campagne start deze week online en is vanaf 1 december te zien op televisie. Op 16 december eindigt de campagne met de gelijknamige liveshow op NPO1 ‘Zet de aarde op 1’. Samen met AvroTros en een twintigtal betrokken artiesten vraagt het WNF Nederland om ‘De Aarde op 1’ te zetten en het werk van de natuurbeschermingsorganisatie te steunen.

Op de zijn de grootste acute gevaren voor vijf bedreigde diersoorten en hun leefgebied uitgelicht: de neushoorn, de rivierdolfijn, de ijsbeer, de zeeschildpad en de berggorilla en hun bedreigingen stroperij, vervuiling, afname van zee-ijs, bijvangst en ontbossing.

Credits
Concept: WWAV
WWAV: 3Wieb van de Donk, Ard Lok, Jeroen Talens en Martijn de Groot

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie