XITE begint met online inkopen van 'lineaire' tv-reclame

Koekjesmerk Oreo is de eerste adverteerder die vanaf vandaag gebruik maakt van programmatic advertising op XITE.

Met deze campagne doorbreekt de muziekzender naar eigen zeggen de traditionele vorm van adverteren op televisie. Hierbij zet de muziekzender het GRP-model om naar CPM.

Met online advertising op een lineair kanaal kunnen campagnes nu crossmediaal worden ingekocht op zowel tv als online kanalen. In eerste instantie wordt deze mogelijkheid aangeobden via RON (run-of-network). Binnenkort zal XITE, in samenwerking met RTL, overgaan op targeted advertising, waarbij doelgericht kan worden geadverteerd op basis van geslacht, leeftijd, geografie en muziekvoorkeur.

Personaliseren

Programmatic advertising via de televisiezender is mogelijk dankzij de Personalised Music Television service van XITE. Met deze service kunnen kijkers hun muziekzender personaliseren door muziekvideo’s te liken en te skippen. Daarnaast kan de kijker kiezen uit verschillende gecureerde themakanalen of zelf een kanaal aanmaken.

Mondelez International is met het merk Oreo exclusive launching partner. Deze samenwerking is tot stand gekomen met mediabureau Carat.

Amandine Gillet, Brand Manager Oreo Benelux: 'Oreo is de perfecte partner voor deze lancering van XITE; een cool en jong merk dat altijd op zoek is naar innovaties. Deze zomer lanceren wij een revolutie voor Oreo in Nederland: Crispy & Thin. ‘The great taste of Oreo in a thinner and crispier treat’.'

Begin van revolutie

'Wij zien deze eerste bescheiden stap in programmatic tv inkoop als het begin van een revolutie voor de inkoop van reclame inkoop op het grote scherm, waarbij we straks niet meer op basis van proxys (panels) inkopen maar van users en views. Dat zal de gehele tv-inkoop markt flink op zijn kop zetten,' zegt Tim van der Bilt, Managing Director Amplifi bij Dentsu Aegis Network.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie