Premium

Zeven oplagestijgers bij de vrouwenbladen in 2015

Linda. wist ook afgelopen jaar weer de oplage te vergroten.

Er was deze week goed nieuws voor de tijdschriftenbranche: in de reclameomzet zit na jaren . Hier en daar blijken de printoplages ook te stijgen, zo blijkt uit de oplagecijfers die NOM donderdag .
Bij de tijdschriften is er goed nieuws voor een aantal titels: in vergelijking met 2014 is vorig jaar de papieren oplage (totaal betaalde gerichte oplage) gestegen.

Vrouwentitels
Bij de vrouwentitels gaat het om zeven – bij NOM aangesloten – bladen. Linda. was ook in 2015 weer een voorbeeld voor de branche en ging in print omhoog van 221.078 naar 237.255 exemplaren.
Vogue ging van 62.076 naar 64.317 exemplaren, Vrouw glossy van 63.912 naar 64.239, Grazia van 54.265 naar 57.122, Fabulous Mama & Family van 42.120 naar 42.620, Knip Mode van 35.716 naar 37.615 en Gooisch als lifestyle van 34.184 naar 35.090 stuks.

Andere stijgers
Nog een paar andere highlights: in de categorie gezinsbladen was Party - in tegenstelling tot de andere roddeltitels - een forse stijger, van 63.697 naar 81.483. ‘Mind’blad Flow zag de oplage in 2015 stijgen van 72.122 naar 83.528. Santé ging van 52.633 naar 60.819.
Ook opvallend: bij de opiniebladen is HP/De Tijd inmiddels groter dan Vrij Nederland. De oplage steeg van 20.980 naar 24.184 stuks.
In de dalende categorie van RTV-bladen bleef Max Magazine als enige overeind, met een flinke stijging van 74.335 naar 88.819 exemplaren. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie