Merk & Strategie

Zo presenteert Nederland zich tijdens SXSW 2017

, redactie | 7 februari 2017, 15:00

‘Deep dives’ en ‘high tides’ bij de New Dutch Wave

De organisatie van New Dutch Wave zet Nederlandse creativiteit en ondernemerschap internationaal in de schijnwerpers tijdens South by Southwest (SXSW). De Nederlandse delegatie heeft van 12 tot en met 15 maart een eigen ‘New Dutch Wave Huis’ tijdens ’s werelds grootste interactieve festival in Austin, Texas.

Op deze locatie verzorgen de Nederlanders keynotes, workshops en paneldiscussies. De eerste gasten zijn bekend en het belooft een zeer divers en inspirerend programma te worden.

Prins Constantijn opent het huis
De nabij 6th Street gelegen Clubs Barbarella & Swan Dive worden omgetoverd tot New Dutch Wave Huis. Op zondag 12 maart worden zowel de New Dutch Wave stand op de SXSW Trade Show als het Huis officieel geopend door Prins Constantijn van StartupDelta.

 

De diepte in

Overdag zijn er ‘Deep Dives’ met sprekers, workshops en paneldiscussies. Die gaan over onderwerpen als augmented- en virtualreality, met de wereldprimeur van de Sensory Reality Pod van Sensiks en de pre-launch van het AR-boek van Galit Ariel.

Andere hoogtepunten:

  • Intelligent Future met (Dept), expert op het gebied van artificial intelligence;
  • Beeld en Geluid over slimme algoritmes om (muziek)hits te voorspellen;
  • Jouke Vuurmans (MediaMonks New York), Japie Stoppelenburg (Dept), Arne Koefoed (WINK) en Justin Bolognino (META.IS) over o.a. (experience)design en creativiteit;
  • Talkshow-interviews met Nederlandse SXSW-deelnemers, zoals ;
  • ThingsCon Amsterdam en (Info.nl) organiseren een salon rond Internet of Things en nieuwe interfaces;
  • Workshops rondom tech-innovaties en duurzaamheidsvraagstukken;
  • Live-demonstraties van TNO, Angry Bytes en 24i over baanbrekende technologieën rondom sportuitzendingen.

 

Pitchen

Verder presenteren 15 Nederlandse startups zich op plenaire podia. In het New Dutch Wave huis wordt een pitchcompetitie gehouden voor een gezelschap van internationale investeerders en incubators.

Aan het eind van de middag laat de Nederlandse creatieve industrie creatieve showcases zien: muziek, kunst en film. Zo zijn er interactieve installaties van MediaMonks, Next Nature Network en Halal. Startups zoals , en verzorgen productdemonstraties. En de winnaars van de krijgen de gelegenheid hun werk tentoon te stellen.

Netwerken en feesten

Onder de noemer ‘The Tide’ eindigt het programma van het New Dutch Wave huis dagelijks met netwerkborrels en barbecues. De organisatie trekt op met o.a. Amsterdam Dance Event (ADE) voor de muzikale invulling. Woensdagmiddag 15 maart is er de Dutch Impact Party met optredens van Jennie Lena, Klyne, Michael Prins, MICH, St. Tropez en Drive Like Maria.

New Dutch Wave is een platform dat Nederlandse creativiteit en ondernemerschap viert in het buitenland. New Dutch Wave is opgericht door het consortium Corrino Media Group, WINK en Enterprise Summit in samenwerking met iMMovator, het Ministerie van Buitenlandse Zaken, Creative Holland, StartupDelta, Buma Cultuur, Amsterdam Trade, amsterdam inbusiness, Rotterdam Partners en de Gemeente Den Haag. Ook zijn Dutch Digital Agencies (DDA), innogy essent, Formnation, Adformatie, Dept, Edenspiekerman, SuperHeroes en Hup partners van New Dutch Wave.

 

Over de auteur

Journalist en redacteur voor Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Tijdschrift voor Communicatie (Adfogroep). Lees meer over

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items new dutch wave Sxsw south by southwest

Meer in channel Merk & Strategie

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs