Advertentie

Heineken Star Final-game

Helaas hebben we geen rechten meer op deze afbeelding
Adformatie

ontwikkelde voor een online concept ter ondersteuning van de nieuwe Heinekencampagne voor de Uefa Champions League. Het concept bestaat uit een website en online game, .

Heineken had een paar randvoorwaarden: de nieuwe site moest internationaal toegankelijk zijn en de spon-soring van UEFA Champions League tot uiting brengen.

Ook moest Fabrique het thema voor dit jaar "watch the stars under the stars" een online doorvertaling geven.

Dit resulteerde in een game in 5 talen, waarbij spelers zo snel mogelijk een persoonlijke voetbal moeten 'trappen' van IJsland naar Zuid-Afrika.
IJsland is het land waar de winnaars van vorig jaar (want toen werd het spel in een iets andere variant gespeeld) de finale mochten bekijken.

Visueel is de Star Final een combinatie van het Heineken-groen met de visuele identiteit van de UEFA Champions League, aldus Fabrique.

In het ontwerp van de game is verder aandacht besteed aan interactie en beleving door middel van video's, 3d-animaties en gepersonaliseerde informatie. De 'star player', een voetbalspeler die is opgebouwd uit sterren, schopt jouw bal steeds verder door de atmosfeer richting Zuid-Afrika.

Degene die zijn voetbal het snelst naar Zuid-Afrika krijgt, maakt kans op de hoofdprijs: een trip naar Zuid-Afrika om 'onder de sterren' de finale van de UEFA Champions League te bekijken.

Om meer snelheid te verkrijgen, kun je Free Kicks verdienen. Deze verdien je door je vrienden uit te nodigen ook te spelen.

De game eindigt op 16 april.

Advertentie