Advertentie

Eau de Zwitsal via Hyves: de resultaten

  • Privacy
  • 4 May 2010
  • Elsbeth Eilander
Helaas hebben we geen rechten meer op deze afbeelding
Adformatie

Met de campagne Go Baby! startte vorige maand een introductiecampagne rondom hun geurtje Eau de Zwitsal, via Hyves. Vandaag mailde Zwitsal Molblog de resultaten.

Het geurtje was voor Hyvers ruim één maand voordat het in de winkelschappen stond al te bemachtigen. Immers, via de Hyves-pagina van Zwitsal is het idee ontstaan om Eau de Zwitsal te lanceren. De Zwitsal-pagina op Hyves telt ruim 122.000 leden. 300.000 mensen hebben op Hyves aangegeven merkfan te zijn.

Campagne

De campagne werkte als een online photoshoot. In een online fotostudio kon iedereen met een webcam poseren voor de camera. De fotoreeks kon je vervolgens plaatsen op je eigen profielpagina. Zo ‘pimpten’ Zwitsalfans hun profiel met hun eigen Eau de Zwitsal foto’s en maakten ze kans op een exclusieve goodie bag met daarin het nieuwe Eau de Zwitsal geurtje.

Resultaten

In vier weken tijd zijn er meer dan 10.000 foto’s gemaakt. Ruim 2.700 Zwitsal fans zijn het gezicht van Eau de Zwitsal, en hebben Zwitsal’s Go Baby!-pimp hebben overgenomen op hun profiel. Ruim 242.000 mensen hebben deze campagne gezien.

Wat betekent het voor de verkoop: Zwitsal meldt: ‘Wegens het succes van de campagne en de vraag bij de bekende drogisterijen naar het product, is het uiteindelijk eerder in de schappen beland en is Eau de Zwitsal nu al niet aan te slepen.’

Wienke Gelink van Zwitsal: ‘Door de campagne gaat de introductie van Eau de Zwitsal als een lopend vuurtje rond. We sturen op dit moment zelfs extra zendingen naar de winkels omdat ’t zo hard gaat. Mensen staan inmiddels op wachtlijsten bij DA om Eau de Zwitsal te bemachtigen.’

ontwikkelde de productlancering voor Zwitsal en is verantwoordelijk voor de strategie, het concept, het design en technische ontwikkeling.

Molblog, 12 april:

Advertentie