Drie genomineerden voor GVR Jonge Haan 2015

Reinier Steures, Mark van der Heijden en Marten Blankesteijn zijn door het Genootschap voor Reclame (GVR) genomineerd voor de GVR Jonge Haan 2015.

Helaas hebben we geen rechten meer op deze afbeelding
Adformatie

De prijs wordt vanavond uitgereikt, evenals de Coq d’Honneur (jaarprijs) en Coq de Grand Honneur (oeuvreprijs).

(29) is strategy director en partner bij bureau Natwerk en mede-oprichter van , dat zich inzet voor de ontwikkeling van jongeren in de reclame en waarover Steures zegt: ‘Het ultieme doel van RA*W is: onszelf opheffen. Door de reclamewereld met de neus op de feiten te blijven drukken, hopen we dat bureaus het belang van talentontwikkeling in gaan zien. En hiernaar gaan handelen.’

Ook is Steures betrokken bij Café De Zaak, dat een paar keer per jaar gratis strategisch advies geeft aan MKB’ers. Daarnaast zit Steures ook nog in het -bestuur.

 (28) reist sinds januari 2014 de wereld rond als .  Hij zegde zijn goede baan bij Lemz op om op wereldreis te gaan, maar kwam erachter dat hij zijn budget ontoereikend was om te doen wat hij wilde. ‘Ik dacht: Fuck, ik moet iets bedenken zodat ik het langer kan volhouden. Ik kwam tot het inzicht dat het mij niet om het geld gaat, maar om de ervaring. Dus toen kwam ik tot het idee mijn skills te ruilen voor het enige wat ik nodig heb: eten en een bed.’ Hij bedacht de naam, schreef het op een stukje karton, maakte een filmpje en the rest is history. Hij is nu op .

is journalist, geestelijk vader en mede-oprichter van Blendle, waar The New York Times en Axel Springer eind vorig jaar niet voor niets in investeerden. Blankesteijn is tevens rector magnificus van de die hij samen met zijn Blendle-partner Alexander Klöpping oprichtte: sinds september 2013 wordt elke week vanuit de Amsterdamse poptempel Paradiso een college van een tophoogleraar uitgezonden.

Foto vlnr: Reinier Steures, Marten Blankesteijn en Mark van der Heijden

Advertentie