DSB-merk

Talk of the town… DSB is kapot. Dirk is er kapot van. Klanten staan met betraande ogen hun verhaal te vertellen. Lakeman was het vuur. Dirk was de lont. De bank en haar malafide pro-ducten was de bom. Zalm betreurt de ontwikkelingen. Wouter wilde weer ingrijpen. Nout is onwetend.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De media hebben weer een nieuw slachtoffer. Begin deze week werd op het achtuurjournaal de alom volprezen Dirk Scheringa systematisch gekortwiekt. De snelheid van dit alles was onge-kend groot. De media speelden het spel uitmuntend. Geen dagblad dat twijfelde over de in-houd van de voorpagina. Geen redactie die twijfelde over de content. Geen column die je nu over iets anders kan schrijven. De politiek was laat en de Nederlandse Bank onzichtbaar.

In nog geen drie weken tijd is het imperium van Scheringa ten onder gegaan. ‘Power to the People’ zou je zeggen. Helaas zijn er alleen verliezers te betreuren en is het vertrouwen in de bankwereld nog verder gedaald. In hoeverre was Zalm als nieuwe directeur van de ABN Amro op de hoogte van de malafide producten van de bank? Was zijn taak niet om juist het vertrou-wen van de bank te bevestigen? Had de Nederlandse Bank niet als taak toezicht te houden op de kleine Wognumse bank en haar producten? Jeroen Smit heeft waarschijnlijk genoeg kopij voor een nieuwe bestseller.

En nu… Het vak is een adverteerder armer. Geen knappe adverteerder, maar blijkbaar wel een adverteerder die de taal van de straat sprak. DSB was succesvol in de communicatie. Een B-merk met ambitie. Frisia financieringen (onderdeel van DSB) was jarenlang de grootste adver-teerder in de rtv-gidsen. En niet voor niets. Communicatie heeft DSB gemaakt tot wat het was.

Wat ontzettend stom dat ze kluit belazerden. Wat een mismanagement. Waar was Dirk Scheringa toen hij er moest staan? Waar waren de mensen die hem hadden moeten steunen? Wat een falend communicatiebeleid!
Al is dat natuurlijk nog geen reden voor opmerkingen in de trant van ‘als je meer dan een ton hebt staan, je het ook niet voelt’. Dat soort reacties is ook Nederland…. maar dan op zijn smalst. Op zijn lelijkst!

Ik mis de communicatie van de andere banken. Welke bank begrijpt mijn onzekerheid nu? Waar is de brief dat ik me geen zorgen hoef te maken? Wie zal de eerste zijn die mijn gevoe-lens ombuigt? En wie degene die de perceptie en daarmee de markt maakt? Stel me gerust en ik geef je mijn geld!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie