Weg met de hippies, leve Triodos.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ik heb eigenlijk helemaal niks met zweefbanken.
Banken die net doen alsof het helemaal niet om ons geld gaat maar om de dolfijnen en de wereldvrede.
Banken die hun Hanneke Groentemond vol hebben over groen en eerlijkheid, zapp ik meestal met de snelheid van een gloednieuwe Joint Strike Fighter door naar de digitale prullemand.

Maar ik ben om.

Soms, heel soms, voel je dwars door je beeldscherm dat een commercial met pure liefde is gemaakt. De nieuwe Triodos heeft dat. En niet alleen dat. Ik kreeg er een goed humeur van. En de commercial heeft mij, en ik ben toch geen Arla drinker oprecht aan het denken gezet.

Inderdaad, Triodos, wat leven we in een bijzondere tijd. Wat hebben we het goed, wat kunnen we veel. Samen. Wat zijn wij mensen machtig geworden. “We the People”.
En inderdaad. Laten we stoppen met wachten tot “iets hogers” ons leven voor ons regelt. Laten we het zelf doen. Zelf rijkdom vinden in een bootje of een verdwaalde zanglijster of gewoon geld. Zelf bepalen wat me met ons leven doen.
Laten we een beroemde astronaut worden of vader of president of walvisknuffelaar. Of alles tegelijk. Wat houdt ons tegen? Moeder? De Baas? Het kabinet Rutte? Europa? Aliens? God?
Triodos slaat de verschillige spijker op zijn kop. Het is aan onszelf om een feest van ons leven maken. Aan ons en aan niemand anders. Klein is inderdaad het nieuwe groot. Daar neem ik mn rasta pet voor af.

P.S. +kudo’s voor de makers omdat in de hele commercial niet één keer het woord “duurzaam” voorkomt. Daar is vast lang over vergaderd ☺.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie