Gratis clinic: Van B2B naar Business to Digital (B2D)

Beeckestijn Business School nodigt je graag uit voor de gratis clinic 'Van B2B naar Business to Digital (B2D) op woensdag 4 april in Leusden.

Hoe kun je klantgericht blijven in B2B terwijl alles en iedereen digitaliseert?

Terwijl de Amerikaanse platformen zoals Google, Facebook, Amazon maar ook Uber en AirBnB optimaliseren voor exponentiele groei en winner takes it all, wordt het steeds lastiger om jouw klanten te bereiken, om door de ruis te breken en hun aandacht te krijgen. Vooral ook in de traditionele B2B omgeving waar persoonlijk contact nog altijd centraal staat. En dan gaat het hierbij niet meer alleen om je communicatie of social media presence, maar om alle marketing P's die je maar kunt bedenken. 

Je marcom afdeling en middelenmix digitaliseren heeft geen zin en alles op Google en Facebook inzetten ook niet. Of je communicatie-experts vervangen door digital savvy millenials, dat draagt alleen maar bij aan de ad hoc chaos als een rode draad. En een gefundeerde marketing strategie ontbreekt. 

Om klaar te zijn voor de toekomst, moeten we leren denken en doen als programmeurs. Dus eerst nadenken over wat er gedigitaliseerd of geprogrammeerd moet worden voordat je begint met inkloppen van code in Java. Optimaliseren voor waarde van het geheel op het moment ipv lange termijn plannen uitrollen. Niet voor niets wint agile scrum ook buiten de IT afdeling aan populariteit.

Omdat marketing naast innovatie de kern uitmaakt van elke organisatie, is er een speciale rol weggelegd voor marketeers:
  • Met de blik naar de toekomst, maar met de voeten in de klei.
  • Adviserend aan de directie maar zin van onzin kunnen onderscheiden.
  • Weten hoe je verantwoordelijkheid moet krijgen en dragen. 

Wat kun je verwachten?

In deze clinic gaan we in op de handvatten die B2B professionals hebben om hun organisaties aan de hand mee te nemen richting het aldus Douglas Rushkoff’s inmiddels aangebroken tijdperk van Digital Distributism. Aan de hand van concrete voorbeelden en cases en een agile oefening laten we je zien waar je als marketeer in organisaties zelf meteen mee aan de slag kunt.  

Voor wie?

Deze clinic is bedoeld voor B2B professionals in commerciële of management rollen of managers die samenwerken met marcom en sales professionals.

 

Aanmelden

Kom op woensdag 4 april 2018 naar deze clinic bij Beeckestijn Business School. De clinic wordt gehouden van 09.30 – 11.30 uur bij Beeckestijn Business School, Leusderend 30, 3832 RC te Leusden. Inloop is mogelijk vanaf 09.10 uur. Meld je gratis aan!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →