door Dept, partner | 17 januari 2018, 9:02 in Marketing Technology
a friend of mine

De winter is lekkerder met Chocomel

Dept Agency, partner | 17 januari 2018, 9:02

Je hebt ze vast al voorbij zien komen afgelopen november en december, de inmiddels traditionele letterpakken van Chocomel. Chocomel is samen met creatief bureau a friend of mine (part of Dept) op zoek gegaan naar een tweede wintertraditie voor de wintermaanden ná de feestdagen. Het antwoord: spelletjes!

Vanaf 1 januari staat er op elk literpak Chocomel een leuk spel gedrukt dat met de hele familie te spelen is. En wie twee pakken koopt, krijgt ook een flinke korting op veel bekende (bord)spellen. Om die onweerstaanbare boodschap onder de aandacht te brengen, draait er begin dit jaar een volledig over alle benodigde elementen om een gure winterdag door te komen. A friend of mine heeft hiervoor opnieuw met Studio Mals uit Rotterdam samengewerkt.

Nina de Ridder, Creative bij a friend of mine: "Denk je aan winter, dan denk je aan Chocomel. En denk je aan lekker binnen zitten bij de haard, dan denk je aan spelletjes! Dat is niet alleen een gevoel, ook in de Google search resultaten zie je een piek rondom spelletjes in de wintermaanden. Spelletjes en Chocomel is eigenlijk een ontzettend logische combinatie, maar juist daardoor is het een extra grote uitdaging om deze campagne helemaal op z’n Chocomels vorm te geven. Gezellig, binnen, warm en lekker, mét die bekende Chocomel-knipoog. De winter is lekkerder met Chocomel!”

Luuk Hoskam, Brand Leader Chocomel:  “Onze briefing was heel beknopt. Bedenk een tweede wintertraditie voor Chocomel. Dat is nogal wat natuurlijk, maar ik wist dat a friend of mine hier helemaal los op zou gaan. Zij snappen het merk Chocomel als geen ander. We hebben ontzettend intens samengewerkt en het resultaat is een campagne waar we allemaal erg trots op zijn. Het is écht een campagne geworden die jaarlijks te herhalen is.”

A friend of mine is onderdeel van Dept – een internationaal netwerk van leading digital agencies. Vanuit kantoren in Europa en de US combineren 600 van de meest getalenteerde en ervaren mensen in de industrie creativiteit, technologie en data voor digitale oplossingen die merken helpen te groeien en het leven makkelijker maakt.

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Dit is een bijdrage van

Dept

Partner

Meer van deze partner
Whitepapers van deze partner
Nu op Twitter