door FD Mediagroep, partner | 9 oktober 2017, 11:45 in Media
Case HetFinancieeleDagblad Fd

Eugene Roorda vertelt over het succes van een printcampagne voor Ministerie van Inventieve Zaken

FD Mediagroep, partner | 9 oktober 2017, 11:45

Eugene Roorda (ex oprichter van Roorda Reclamebureau) vertelt over zijn printcampagne in Het Financieele Dagblad voor Ministerie van Inventieve Zaken. Want wat blijkt, “adverteren in een krant (voor online bekendheid) werkt dus gewoon wel”.

Wat was de casus?
Wij wilden met ons Ministerie van Inventieve Zaken (mviz.nl) bekend raken. Samen met Hans Neerhout en Sheila Speijer is MVIZ opgericht om creatieve energie in te brengen in startende of tijdelijk “vastzittende business”. Alsjeblieft niet bij iedereen – maar bij een selecte groep beslissers op het gebied van strategie en marketingcommunicatie. De boardroom en de kringen er omheen. Wie het idee opperde om in een krant te adverteren is niet meer duidelijk maar de beslissing werd snel genomen. MVIZ koos voor een IM campagne in het FD. Dat kost een paar duiten maar dan heb je ook wat. Mits je natuurlijk sterke IMmen bedenkt maar dat is mijn partner wel toevertrouwd.

Hoe zag de campagne eruit?


 

Wat was het resultaat?
Bij elke plaatsing bleek dat ’s morgens vroeg onze nieuwe site een paar honderd keer werd bezocht. Zelfs vrij lang want wil je de website helemaal lezen dan ben je al gauw 10 minuten bezig. Dat ritueel herhaalde zich in de avonduren.

De doelgroep van MVIZ heeft de website bezocht via laptop, Ipad en mobiel. Drie weken lang zijn er advertenties geplaatst op dinsdag of woensdag. Deze uitingen behaalde steeds hetzelfde resultaat. Aan de achterkant blijkt dat we bijna 2000 beslissers hebben bereikt. En sommigen zijn kennelijk meteen overtuigd want de agenda’s bollen van de afspraken.

Moraal van dit verhaal?
De wereld wordt razendsnel digitaal en viraal en social en drony. Maar een paar sterke advertenties in een gezaghebbende krant zijn nog altijd razend effectief. Voor herhaling vatbaar, aldus Eugene Roorda.  

Deze case is in samenwerking geschreven met Eugene Roorda/Ministerie van Inventieve Zaken.

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar