door FD Mediagroep, partner | 5 oktober 2017, 9:03 in Media
hetFD Krant Nieuwe

FD lanceert fd ● focus: een nieuwe app voor (jonge) professionals

FD Mediagroep, partner | 5 oktober 2017, 9:03

Sanne Walvisch (adjunct-hoofdredacteur digitaal van Het Financieele Dagblad) vertelt meer over de recente lancering van de nieuwe app fd ● focus.

Waarom deze nieuwe app?
Sanne Walvisch: “Vandaag de dag gebruiken we meer media dan ooit. De hele dag door worden we overspoeld met informatie: nieuws, notificaties, sociale media en entertainment vechten om onze aandacht. We ontdekten hierdoor een nieuwe zakelijke informatie behoefte onder jonge professionals: de need-toknow informatie van het FD in een andere vorm: kort, mobiel, dynamisch en met een kop en een staart. fd ● focus beantwoordt aan die behoefte".

Met de nieuwe native app biedt fd ● focus iedere werkdag een nieuwe editie met 7 artikelen over fin, tech & innovatie. Plus: wat is vandaag belangrijk? Wat staat er op de agenda van de internationale zakenwereld? Ieder artikel wordt door de aparte redactie kort en bondig geschreven met veel aandacht voor presentatie op mobiel. Walvisch: “En mocht je meer willen lezen, dan krijg je via de app ook toegang tot de achterliggende artikelen op FD.nl”.

Waarom ligt de focus bij tech&innovatie?
‘Tech en innovatie is een van de domeinen waar de (groeiende) doelgroep van jonge professionals behoefte aan heeft’, vertelt Walvisch. “In 2018 zullen we andere domeinen aan fd • focus toevoegen, nl. ondernemerschap en financiën”.

Hoe past dit in de strategie van het FD?
Het afgelopen jaar heeft het FD een belangrijke stap gezet door digital only te gaan werken, waarbij FD.nl de hoofduitgave van het FD werd. (Waar het web in 2012 nog een afgeleide was van de krant, is de site sinds 2016 leidend). Met deze belangrijke nieuwe fase in de digitalisering volgt het FD de lezer. Deze is steeds meer digitaal actief, vaak nog op de desktop en nog vaker op mobile devices. De verwachtingen van de digitale performance van het FD groeien met de dag.

Om aan deze verwachtingen te kunnen voldoen, zet de digitale strategie van het FD in op het verbeteren van de gebruikerservaring voor haar (betalende) lezers, legt Walvisch uit. “De kwaliteit van de digitale platformen moet beter. Beter als in: sneller, gebruiksvriendelijker, overzichtelijker en meer op maat”. Bovendien breekt het FD met de digitale distributie in bredere kring door: nieuwe doelgroepen vinden hun weg naar onze journalistieke inhoud. Walvisch: “Om die nieuwe groepen blijvend aan te spreken, worden er nieuwe digitale uitgaven en concepten ontwikkeld, zoals onder meer fd ● focus”.

fd ● focus is de eerste digitale sub uitgave van het FD. Meer weten over de nieuwe app fd ● focus? Kijk dan op 

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar