door Make Some NOISE Group, partner | 9 februari 2018, 16:32 in Merk & Strategie
#dmp performance digital personalisatie marketing

FOX Sports & CROWD bedanken 1 miljoen abonnees persoonlijk

Make Some Noise, partner | 9 februari 2018, 16:32

Sinds eind 2017 is FOX Sports Eredivisie beschikbaar in ruim 1.000.000 Nederlandse huishoudens. Een prachtige mijlpaal, 10 seizoenen, 2.808 wedstrijden en 8.605 doelpunten sinds de start in 2008. Om dit heuglijke feit te vieren heeft FOX Sports - in samenwerking met CROWD - haar abonnees persoonlijk bedankt, daarbij rekening houdend met de clubliefde van de voetbalfans.

De campagne werd afgetrapt met een speciale film waarin Eredivisiespelers en FOX Sports-gezichten hun waardering uitspraken naar de FOX Sport-abonnees en werd er doorverwezen naar een speciale actiewebsite. De film was zichtbaar op tv & online.

In de programmering van FOX Sports werd aandacht gegeven aan de 1 miljoen abonnees in het programma de Eretribune. Zo ging presentatrice Hélène Hendriks langs bij trouwe abonnees om ze te bedanken, zoals bijvoorbeeld Ed Peereboom uit Almere.
 

Als follow-up ontvingen FOX Sport-abonnees een gepersonaliseerde e-mail met daarin een bedankwoord, de aankondiging van de actie en de mogelijkheid om deel te nemen en mooie voetbalprijzen te winnen. Deze ‘gepersonaliseerde’ boodschap werd voortgezet bij de Eredivisieclubs, door uitingen aan te passen aan de club zelf. Zo werd display advertising club specifiek gemaakt, net als boarding en ook advertenties in de programmaboekjes tijdens de Eredivisiewedstrijden. Ook werden lezers van de Eredivisie media-partners VI en Telegraaf persoonlijk bedankt.

 minischaal, programmaboekje, banner

Tenslotte kregen alle key-accounts van FOX Sports een Eredivisie kampioensschaal toegestuurd met daarin hun naam, als dank voor de samenwerking.
De campagne heeft tot zeer hoge conversie geleid. Maar liefst 34% van de bezoekers heeft de volledige website doorlopen en een motivatie achtergelaten waarom zij in aanmerking wilden komen voor fantastische voetbalprijzen. Daarnaast heeft de actie 7.500 nieuwe FOX Sports accounts opgeleverd.

Naast de honderden voetbalprijzen die er te winnen vielen, volgen de ultieme bedankjes binnenkort. Zo zal de hoofdwinnaar - vervoerd per helikopter - twee topwedstrijden op 1 dag gaan bezoeken en de Eredivisiebeleving van zijn/haar leven winnen. Twee andere winnaars kunnen uitkijken naar een uniek kijkje achter de schermen tijdens een Eredivisiewedstrijd, samen met Hans Kraaij jr.

Over CROWD
CROWD is een marketing-adviesbureau dat innovatieve producten en campagnes ontwikkelt voor merken actief in entertainment & sport. Meer informatie: . CROWD is onderdeel van de

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Dit is een bijdrage van

Make Some NOISE Group

Partner

Meer van deze partner